Λαχανόκηπος στο σχολείο μας

 

 Χώρος δράσης , μάθησης και δημιουργίας

 

Η δημιουργία και διατήρηση λαχανόκηπου στο σχολείο είναι μια διαδεδομένη πρακτική σε παγκόσμιο επίπεδο, στην οποία συμμετέχουν όχι μόνο εκπαιδευτικοί και μαθητές αλλά ολόκληρες κοινότητες. Επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν ότι η συμμετοχή στην καλλιέργεια σχολικού κήπου αυξάνει το ενδιαφέρον του μαθητή για μάθηση αφού ο ίδιος συμμετέχει ουσιαστικά στη διαδικασία της δημιουργίας του. Βελτιώνεται η ακαδημαϊκή επίδοση του μαθητή , καλλιεργούνται οι συνεργατικές και οργανωτικές δεξιότητες, το αίσθημα της ευθύνης, της υπομονής και της επιμονής καθώς και θετικές στάσεις απέναντι στην προστασία του φυσικού περιβάλλοντος. Δημιουργείται η αίσθηση του «ανήκειν» εφόσον ο κήπος δε φτιάχνεται από κάποιους άλλους για τους μαθητές αλλά δημιουργείται με την ενεργητική συμμετοχή των ίδιων των μαθητών. Η εμπλοκή τους στη διαδικασία έχει απώτερο σκοπό να τους προσφέρει μια σημαντική εμπειρία δράσης και μάθησης καθώς ένας σχολικός κήπος δεν μπορεί να είναι απλά ένα διακοσμητικό στοιχείο της αυλής.

Η καλλιέργεια σχολικού λαχανόκηπου μπορεί επίσης να επιδράσει θετικά στην υιοθέτηση υγιεινών διατροφικών συνηθειών και στην καταπολέμηση της παιδικής παχυσαρκίας.

Στα πλαίσια της συμμετοχής μας στις δράσεις του δικτύου  ΑΕΙΦΟΡΟ ΣΧΟΛΕΙΟ και με την πρωτοβουλία, αρωγή και αμέριστη συμπαράσταση του διευθυντή κ. Τίμου Πετρά, καθώς και του συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, κατασκευάστηκε το πλαίσιο του λαχανόκηπου , τοποθετήθηκε το κατάλληλο χώμα και οι σταλάκτες για το πότισμα . Στη συνέχεια όλες οι τάξεις του σχολείου με τους εκπαιδευτικούς τους και πολύτιμη βοηθό την γυμνάστριά μας κ. Ελένη Μαυραγάνη ,ανέλαβαν να φυτέψουν τα λαχανικά που προτιμούσαν ( μελιτζάνες, ντομάτες, κολοκυθιές , πιπεριές) αναλαμβάνοντας την ευθύνη να τα φροντίζουν και να τα προσέχουν για να απολαύσουν στο τέλος τη χαρά της συγκομιδής.