Σχ. Έτος 2024-2025

Μια βόλτα στο Μουσείο
Υπεύθυνες τμημάτων:
Πουλή Αικατερίνη Γ’1
Βελισσαρίου Αναστασία Γ’2

 

Το πρώτο τρίμηνο, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, διαλέξαμε την ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον-Παγκόσμια τοπική και πολιτιστική κληρονομιά. Στόχοι του εργαστηρίου ήταν οι μαθητές να υιοθετήσουν σωστή συμπεριφορά και στάση κατά την επίσκεψή τους σε ένα μουσείο και έναν αρχαιολογικό χώρο, να κατανοήσουν την εκπαιδευτική αξία τους και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη θεματική ενότητα με την οποία θα ασχολούμασταν, έδωσαν τον τίτλο «Μια βόλτα στο Μουσείο», χωρίστηκαν σε ομάδες κι έφτιαξαν το δικό τους λογότυπο αλλά και μια σχετική αφίσα.

 

Ακολούθησε ένα φύλλο εργασίας με θέμα: «Τι είναι μουσείο για εμένα; », ώστε να έχουμε μια εικόνα για το πώς προσεγγίζουν οι μαθητές την έννοια του Μουσείου κατά την έναρξη του προγράμματος.

Αφού παρακολουθήσαμε απόσπασμα από την ταινία με τον MrBean(46) Art DISASTER | BeanMovie | FunnyClips | MrBean Official – YouTube, ο οποίος έχει αλλόκοτη συμπεριφορά και καταστρέφει έναν πίνακα σε ένα μουσείο, συζητήσαμε και τα παιδιά έφτιαξαν αφίσα με τους κανόνες και τα μέτρα που πρέπει να τηρούμε όταν επισκεπτόμαστε έναν τέτοιο χώρο.

Στις 15 Οκτωβρίου 2024, επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου, ώστε να δούμε και στην πράξη ό,τι είχαμε συζητήσει στην τάξη. Ύστερα, στην τάξη τούς δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με τους Κούρους που «γνώρισαν» στο μουσείο και έμαθαν ότι τους είχαν « φυλακισμένους» και τέλος, τους ζητήθηκε να γράψουν έναν φανταστικό διάλογο ανάμεσα στα δύο αδέρφια.

Στις 19 Δεκεμβρίου 2024, επισκεφτήκαμε το GlobalArtsStudiosστην Κόρινθο, όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Αν είχα ένα «Μουσείο« για το παιδικό βιβλίο». Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα, στο πρώτο μέρος είχε σκοπό να ξεναγήσει τα παιδιά στον κόσμο της ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ και των παιδικών βιβλίων με ένα ευχάριστο και άκρως φανταστικό τρόπο, μέσα από μια εικαστική αλλά και ψηφιακή περιήγηση στα μεγαλύτερα έργα της παιδικής λογοτεχνίας. Αφού τα παιδιά ξεναγήθηκαν, δημιούργησαν τη δική τους ιστορία. Εμπνευσμένοι από τη μικρή αυτή ιστορία που έφτιαξαν εκεί τα παιδιά, αποφασίσαμε να την εμπλουτίσουμε και να τη συνεχίσουμε  στην τάξη, δημιουργώντας έτσι το δικό μας βιβλιοπαραμύθι! Οι μικροί μας «εικονογράφοι» και «συγγραφείς», δημιούργησαν τους δικούς τους φανταστικούς ήρωες και μετά από ψηφοφορία διαλέξαμε τους πιο ταιριαστούς με την ιστορία μας για την εικονογράφηση του παραμυθιού μας!

Στο δεύτερο μέρος ο εικαστικός Σωκράτης Λαμπρόπουλος, ξενάγησε τα παιδιά στο εργαστήρι του εικονογράφου μέσα από ζωγραφιέςβιβλίων σε ιστορικές εικονογραφήσεις. Έπειτα, οι μαθητές δημιούργησαν τη μορφή δύο προσώπων (άντρα και γυναίκας) υπό την καθοδήγησή του και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!

Επιπλέον, δόθηκε στους μαθητές ένα ακόμα φύλλο εργασίας που απεικονίζει ένα σύμπλεγμα αγαλμάτων: τον Μέγα Αλέξανδρο με τον φιλόσοφο Διογένη. Βρίσκεται στην δυτική παραλία «Καλάμια» της Κορίνθου και σκοπός ήταν τα παιδιά να αντιληφθούν ότι δεν είναι απαραίτητο τα αγάλματα να βρίσκονται  και να εκτίθενται αποκλειστικά σε κλειστούς χώρους, αλλά ότι η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι διάχυτη και πρόσφορη σε όλους.

Στο τελευταίο εργαστήριο του τριμήνου, δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίαςγια να δούμε πώς προσεγγίζουν οι μαθητές την έννοια του Μουσείου κατά τη λήξητου προγράμματος με ανατροφοδότηση στην τάξη, αλλά καιγια την αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους.


Φεστιβάλ Αγάπης
Υπεύθυνες τμημάτων:
Πουλή Αικατερίνη Γ’ 1
Βελισσαρίου Αναστασία Γ’ 2

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024 η Γ’ τάξη συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αγάπης, που διοργανώθηκε απ’ το Ευθύμειο Κέντρο Κορίνθου, έξω από την Πινακοθήκη. Η δράση αυτή είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας  επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρίαΟι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά άτομα με αναπηρία, να φτιάξουν γι’αυτούς κατασκευές και να τους χαρίσουν κάποιες απ’αυτές. Αφού τραγουδήσαμε, χορέψαμε, κατασκευάσαμε και κεραστήκαμε λιχουδιές, επιστρέψαμε χαρούμενοι στο σχολείο μας.