Εκπαιδευτική Επίσκεψη της ΣΤ’ Τάξης στη Βουλή των Ελλήνων.(ΣΤ1 &ΣΤ2)
Την Τετάρτη 26 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης είχαν τη μοναδική ευκαιρία να επισκεφθούν τη Βουλή των Ελλήνων. Η επίσκεψη ξεκίνησε με μια ξενάγηση στους χώρους του ιστορικού κτηρίου, όπου τα παιδιά αφού έμαθαν για τη λειτουργία του Κοινοβουλίου και την ιστορία της Δημοκρατίας στη χώρα μας, στη συνέχεια παρακολούθησαν με εξαιρετικό ενδιαφέρον το αφιέρωμα στα κυριότερα γεγονότα του Αγώνα του 1821 στις δύο αντίστοιχες αίθουσές της.
Έπειτα, οι μαθητές είχαν την τιμή να παρακολουθήσουν για λίγο μια συνεδρίαση από τα θεωρεία της Βουλής. Έτσι, είδαν από κοντά πώς διεξάγονται οι συζητήσεις και οι ψηφοφορίες για τη λήψη αποφάσεων που αφορούν όλους τους πολίτες. Η εμπειρία αυτή βοήθησε τα παιδιά να κατανοήσουν καλύτερα τον ρόλο των βουλευτών και τη σημασία της ενεργής συμμετοχής των πολιτών στη δημοκρατική διαδικασία.
Η εκπαιδευτική αυτή δράση ενθουσίασε τους μαθητές, οι οποίοι επέστρεψαν στο σχολείο με νέες γνώσεις και ερωτήματα, έτοιμοι να ανακαλύψουν περισσότερα για την πολιτική ζωή του τόπου μας.
Να μη ξεχάσουμε να ευχαριστήσουμε ιδιαίτερα και την κυρία Μαρία-Ελένη Σούκουλη, βουλευτή Ν. Κορινθίας , που ήρθε να καλωσορίσει και να μιλήσει στα παιδιά του σχολείου μας.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα &Αλωνιστιώτη Ελβίρα.
Συνοδός εκπαιδευτικός: Μαυραγάνη Ελένη.
Ο εκφοβισμός στο φυσικό και διαδικτυακό χώρο
ΤΑΞΕΙΣ: Ε’1 και Στ’1
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τζώρτζης Κωνσταντίνος, Τζίνη Νικολέττα
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της
Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Μέσω του προγράμματος EDUCARDIAγια την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης , του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης και θέλοντας να καταδείξουμε τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε από τον κύριο Αθανάσιο Μουλόπουλο (ΤΟΜΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ) . Μιλήσαμε για το τι είναι και τι δεν είναι εκφοβισμός, πώς εκφράζεται, τα είδη της Βίας καθώς και τις συνέπειες στο θύμα, στο θύτη αλλά και στους παρατηρητές. Μιλήσαμε για τους τρόπους καταπολέμησης του φαινομένου τονίζοντας τη θεραπευτική δύναμη που μπορεί να έχει η αγάπη, η ενσυναίσθηση και ο αλληλοσεβασμός στις ψυχές των παιδιών που έχουν γνωρίσει το σκληρό πρόσωπο της ενδοσχολικής βίας. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο για το θύμα και το θύτη και δραματοποίησαν περιστατικά βίας δίνοντας ειρηνική λύση .
Το μήνυμα ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ προβλήθηκε ως στάση ζωής απέναντι σε αρνητικές συμπεριφορές.
Win Cancer – ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΤΑΞΗ : Στ’1

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΤΑΞΗ: ΣΤ’1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα, Σοφία Πανταζή
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Safer Internet Day (SID) γιορτάζεται τη δεύτερη μέρα, της δεύτερης εβδομάδας, του δεύτερου μήνα, κάθε χρόνο. Είναι αφιερωμένη στην προώθηση της ασφαλέστερης, πιο υπεύθυνης χρήσης του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών, ιδιαίτερα από τα παιδιά αλλά και από όλους τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Σε συνεργασία με την δασκάλα μας της Πληροφορικής, κυρία Σοφία Πανταζή, μιλήσαμε για τον υπέροχο κόσμο του διαδικτύου που μας βοηθάει σε πολλά πράγματα στην καθημερινότητά μας καθώς και για τα όρια που πρέπει να βάζουμε στη χρήση του διαδικτύου για να μην παραμελούμε τις δραστηριότητές μας. Μιλήσαμε για τον διαδικτυακό εκφοβισμό και για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων. Ενημερώνουμε πάντα τους γονείς μας αν μας ενοχλήσει κάτι στο διαδίκτυο ή μας κάνει να αισθανθούμε άσχημα. Και προπαντός δεν αντικαθιστούμε τους φίλους μας στον πραγματικό κόσμο με τους φίλους από το διαδίκτυο.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας αφίσας , την οποία αναρτήσαμε στο χώρο του σχολείου για να ενημερωθούν και οι συμμαθητές μας.
Σύνθημά μας: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ γιατί η πραγματική ζωή βρίσκεται έξω από τις οθόνες.
Η τάξη μας και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στη φόρμα υποστήριξης του SaferInternet4Kids.gr ( για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο). Η αφίσα μας με το μήνυμά μας θα αποσταλεί για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ( Ινστιτούτο Πληροφορικής ) με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
«Η Ελληνική γλώσσα είναι όμορφη σαν τον ουρανό με τα άστρα.»
(ΙρίναΚοβάλεβα – Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Λομονόσοφ )
Ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός, έγραψε τον «Ύμνον εις την Ελευθερίαν» και ξεχωρίζει για την προσφορά του στα ελληνικά γράμματα. Γεννήθηκε στις 8 Απριλίου 1798 στη Ζάκυνθο και έφυγε από τη ζωή, στις 9 Φεβρουαρίου 1857.
Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή καθιερώθηκε το 2017 ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και στόχο έχει ο εορτασμός αυτός να αναδείξει τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες.
Μιλήσαμε σήμερα στην τάξη μας για την αξία της ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε ελληνικές λέξεις που υπάρχουν στις ξένες γλώσσες καθώς και λέξεις της νέας ελληνικής που έχουν τη ρίζα τους στην αρχαία ελληνική γλώσσα. Διαπιστώσαμε ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι ζωντανή , διότι ενυπάρχει τόσο στην νέα ελληνική όσο και στις ξένες γλώσσες.
Κάναμε αναφορά στον πρώην πρωθυπουργό και καθηγητή Ξενοφώντα Ζολώτα και στους λόγους που είχε εκφωνήσει στην Ουάσιγκτον (στις 26 Σεπτεμβρίου 1957 και στις 2 Οκτωβρίου 1959), οι οποίοι έμειναν στην ιστορία. Υποτίθεται ότι η γλώσσα των λόγων ήταν η αγγλική. Όμως, με την αφαίρεση λίγων συνδέσμων, άρθρων και προθέσεων η γλώσσα είναι η Ελληνική. Έγινε όμως κατανοητή , επειδή και το ακροατήριο είχε υψηλή γνώση της αγγλικής και πολλοί είχαν διδαχθεί αρχαία στο σχολείο τους.
Καταλήξαμε πως η αξία της ελληνικής γλώσσας είναι ανεκτίμητη.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EDUCARDIA
ΤΑΞΗ ΣΤ’1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα, Πανταζή Σοφία, Έφη Φούζα
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος EUCARDIA για την καλλιέργεια των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών, πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας μια οργανωμένη δραστηριότητα ανάπτυξης της ικανότητας της ενσυναίσθησης.
Η ενσυναίσθηση είναι ένα σπουδαίο χάρισμα που σε βοηθά να μπαίνεις στη θέση του άλλου, να βλέπεις τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία, να κατανοείς τα συναισθήματά του και τις σκέψεις του.
Τα παιδιά μέσα από συζήτηση και παραδείγματα ,στα οποία έχουν κάνει πράξη την ενσυναίσθηση ή έχουν δει κάποιον να επιδεικνύει ενσυναίσθηση , έδωσαν τον ορισμό του όρουκαι βρήκαν φράσεις που προάγουν και δηλώνουν ενσυναίσθηση.
Στη συνέχεια εργάστηκαν σε μικρές ομάδες, σχεδίασαν και δημιούργησαν ένα φυλλάδιο , που διανεμήθηκε σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας , έτσι ώστε να χρησιμεύσει ως οδηγός και βοήθεια με σκοπό να ενθαρρύνουμε την ενσυναίσθηση, να τηνεπισημαίνουμε και να την ενισχύουμε.
Τέλος δημιούργησαν μία αφίσα με φράσεις που ενθαρρύνουν μία στάση ενσυναίσθησης, η οποία ανατυπώθηκε , πλαστικοποιήθηκε και κρεμάστηκε στους χώρους του σχολείου.
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΝΗΜΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΕΒΡΑΙΩΝ ΜΑΡΤΥΡΩΝ
ΚΑΙ ΗΡΩΩΝ ΤΟΥ ΟΛΟΚΑΥΤΩΜΑΤΟΣ
27 Ιανουαρίου
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
Ιάκωβος Στρούμσα– Ο Βιολιστής του Άουσβιτς
«Το Φλεγόμενο Βιολί»
Τη μνήμη των έξι εκατομμυρίων Εβραίων και όλων των θυμάτων που χάθηκαν στο Ολοκαύτωμα, τιμήσαμε στην τάξη μας μιλώντας για τον Ελληνοεβραίο Ιάκωβο Στρούμσα. Ο Στρούμσα ήταν ο αρχιβιολιστής μιας ορχήστρας εγχόρδων στο Άουσβιτς, όπου βρισκόταν κρατούμενος και είχε αναλάβει το «ειδικό καθήκον» να «ντύνει» με κλασική μουσική και στρατιωτικά εμβατήρια την πορεία των συγκρατούμενών του προς το θάνατο.
Ο ίδιος κατάφερε να επιβιώσει καθώς χάρη στην δεξιοτεχνία του κέρδιζε μια παράταση ζωής, ενώ η μουσική του προσέφερε στον ίδιο ένα στήριγμα μέσα στον παραλογισμό.
Ακούσαμε το τραγούδι του Leonard Cohen «Dance me to the end of love» το οποίο είναι εμπνευσμένο από το Ολοκαύτωμα και μέσα από τη φωνή του και τους στίχους του, τραγουδά εκ μέρους μιας γυναίκας που απευθύνεται στον αγαπημένο της για τελευταία φορά. Πρόκειται για τη σύζυγο του “βιολιστή του Άουσβιτς”.
Η ιστορία του συγκίνησε τα παιδιά. Ζωγράφισαν σε κάρτες το«φλεγόμενο βιολί» του ,που υπήρξε σύμβολο δημιουργίας ,αλλά ταυτόχρονα θλίψης, καταστροφής και θανάτου.
Μιλήσαμε για την Άννα Φράνκ και το ημερολόγιο της. Διαβάσαμε αποσπάσματα και είδαμε διαδικτυακά το σπίτι που κρυβόταν με την οικογένειά της στο Άμστερναμ, που τώρα είναι μουσείο.
Το σύνθημά μας είναι «ΠΟΤΕ ΞΑΝΑ!», γιατί η μνήμη είναι το πιο ισχυρό όπλο ενάντια στο μίσος και την αδικία και η γνώση μάς δίνει τη δύναμη να συμβάλλουμε στη δημιουργία ενός κόσμου πιο δίκαιου, πιο συμπεριληπτικού.
Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς
21 Ιανουαρίου
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα, Σοφία Χριστοπούλου, Αλωνιστιώτη Ελβίρα









Παγκόσμια Ημέρα Ευχαριστώ
11 Ιανουαρίου
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
Η Παγκόσμια Ημέρα Ευχαριστώ γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 11 Ιανουαρίου ενθαρρύνοντας τους ανθρώπους να δείξουν ευγνωμοσύνη και εκτίμηση σε όσους βρίσκονται γύρω τους.
Μια τόσο μικρή λέξη που έχει όμως μεγάλη δύναμη και αξία, γιατί δηλώνει ευγνωμοσύνη, αγάπη, καλοσύνη και ταπεινότητα.
Την γιορτάσαμε στην τάξη μας και εκφράσαμε τα ευχαριστώ μας στους γονείς μας, στους συμμαθητές μας, στους φίλους που είναι δίπλα μας στη χαρά και στη λύπη, στους δασκάλους μας που μας εμπνέουν και μας ανοίγουν δρόμους και ορίζοντες, στον Ύψιστο για όλα όσα έχουμε αλλά και για αυτά που δεν έχουμε.
Ευγνωμοσύνη για όλα και για όλους όσοι υπάρχουν στη ζωή μας.
……..ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ – 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Συνεργασία Α’ 2 και Στ’ 1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί : Τζίνη Νικολέττα, Χριστοπούλου Σοφία
Στίχοι: Νίκος Βελιώτης
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.
Στο σχολείο μας εγκαινιάστηκε φέτος μια νέα δράση. Ο θεσμός της «υιοθεσίας» των μαθητών της Α΄2 τάξης από τους μαθητές της ΣΤ΄1 τάξης. Στόχος μέσω της υιοθεσίας η εύκολη προσαρμογή και ένταξη των μικρών μαθητών στη σχολική κοινότητα, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ όλων των μαθητών, η καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων, της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος και της Παγκόσμιας Ημέρας ΑμεΑ ( 3 Δεκεμβρίου )πραγματοποιήσαμε μια νέα δράση συνεργασίας.
Μιλήσαμε και γνωρίσαμε τη Νοηματική γλώσσα, τη φυσική γλώσσα των Κωφών, δηλαδή τη δυνατότητά που έχουν να βλέπουν και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσω της όρασης. Τονίσαμε ότι οι Κωφοί χρησιμοποιούν την τη Νοηματική Γλώσσα για να καλύψουν τις ίδιες επικοινωνιακές ανάγκες με αυτές των ακουόντων ανθρώπων. Για να εκφράσουν δηλαδή επιθυμίες, ερωτήματα, απορίες, εντολές για να δώσουν πληροφορίες από πρακτικές μέχρι και αφηρημένες έννοιες.
Έχει αναγνωριστεί νομικά ως επίσημη γλώσσα των Κωφών για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην Ελλάδα από το 2000. Εκτιμάται ότι χρησιμοποιείται από περίπου 40.000 νοηματιστές.
Εξηγήσαμε ότι δεν είναι διεθνής γλώσσα ,γιατί κάθε χώρα αναπτύσσει τη δική της νοηματική γλώσσα με διαφορετικά νοήματα και διαφορετικό αλφάβητο. Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά αλλά και πολλές διαφορές.
Μέσω του Βιντεοπροβολέα επισκεφθήκαμε τη σελίδα του online Λεξικού Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και δείξαμε τον τρόπο επικοινωνίας των Κωφών . Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να την σπουδάσουν και ανέφεραν ότι στην τηλεόραση πολλές φορές έχουν δει νοηματιστές να παρουσιάζουν τις ειδήσεις.
Τα πρωτάκια μέσα από το παιχνίδι της κρεμάλας βρήκαν τον ακρογωνιαίο λίθο της συγκεκριμένης γιορτής, την «αγάπη» και με αφετηρία αυτή συζήτησαν στην τάξη πάνω στο θέμα της αναπηρίας ,ενημερώθηκαν ποια άτομα είναι ανάπηρα και προβληματίστηκαν με τον τρόπο που ζουν την καθημερινότητά τους. Ύστερα γνώρισαν τη μέθοδο BRAILLEμέσω της οποίας μπορούν και οι τυφλοί να διαβάζουν και δοκίμασαν και εκείνα να διαβάσουν με τη μέθοδο αυτή ( το καπάκι από ένα μπουκάλι γάλα ). Στη συνέχεια γνώρισαν τη νοηματική γλώσσα , συζήτησαν για την ανάγκη χρήσης της και δοκίμασαν να επικοινωνήσουν τη λέξη αγάπη.
Τα Εκτάκια από την άλλη είχαν την ευκαιρία να διαβάσουνκαι το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου : Φένια η αγαπημένη των ήχων. Ένα πολύ τρυφερό κείμενο με βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό μήνυμα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και εναλλάξ «μπήκαν» στη θέση της Φένιας κλείνοντας τα μάτια τους με μαντίλι και προσπαθώντας να αντιληφθούν τον κόσμο μόνο με τους ήχους αλλά «μπήκαν» και στη θέση του οδηγού και φροντιστή της Φένιας. Πράγματα αυτονόητα για τους άλλους , είναι για τη Φένια δύσκολα και απαιτούν προσπάθεια.
Έτσι «μπαίνοντας» για λίγο στη θέση του άλλου, τα παιδιά μαθαίνουν να νοιάζονται, να συναισθάνονται.
Τέλος και οι δύο τάξεις έμαθαν να «τραγουδούν» στη Νοηματική , το τραγούδι «Να μ’ αγαπάς» του Παντελή Θαλασσινού και το αφιέρωσαν σε εκείνα τα παιδιά που η καθημερινότητά τους περιλαμβάνει περισσότερες δυσκολίες.
ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία
Στα πλαίσια του προγράμματος EDUCARDIAκαι της συνεργασίας της Πρώτης ( Α’ 2 )
Και της έκτης ( Στ’ 1 ) τάξης, μέσα σε ατμόσφαιρα γιορτινή, ζεστή και χαρούμενη γράψαμε το γράμμα μας στον Αη Βασίλη.
Τα Εκτάκια υποδέχτηκαν στην αίθουσά τους τα Πρωτάκια , με μουσική και χριστουγεννιάτικα τραγούδια, φορώντας τους σκούφους του Αη Βασίλη και προσφέροντας στους μικρούς τους φίλους σοκολατένιες λιχουδιές.
Στόχος μας τα Εκτάκια μας να βοηθήσουν τα πρωτάκια μας να συντάξουν και να γράψουν τα γράμματά τους στον γελαστό και γενναιόδωρο Άγιο . Παρακάλεσαν τον Άγιο να φέρει όχι μόνο παιχνίδια αλλά και αγάπη, υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο. Να σταματήσουν οι πόλεμοι και τα παιδιά να ξαναβρούν το χαμόγελό τους και την ανεμελιά τους. Στόλισαν με ζωγραφιές τα γράμματά τους και έστειλαν την αγάπη τους στον Άγιο.
Στο τέλος έριξαν τα γράμματά τους στο γιορτινό γραμματοκιβώτιο με χαρά, ελπίδα και προσμονή.
Αποχαιρετιστήκαμε με αγκαλιές και φιλιά, ευχηθήκαμε Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2025 και υποσχεθήκαμε να ξανασυναντηθούμε για νέες δράσεις.
Αποστολή αγάπης- WINCANCER
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΩΝ 2024
21 Σεπτεμβρίου – 30 Νοεμβρίου 2024
Στα πλαίσια του παγκόσμιου εθελοντικού καθαρισμού ακτών που συντονίζει η HELMEPA για 34η χρονιά, οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2 και Στ1 την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024 συμμετείχαν στη δράση καθαρισμού της παραλίας Καλάμια στην Κόρινθο. Η δράση αυτή αφορά μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τόσο τους μαθητές όσο και το κοινωνικό σύνολο για την προστασία του περιβάλλοντος και την καλλιέργεια του πνεύματος του εθελοντισμού. Επιπλέον, προσεγγίζει τους μαθητές ως μια ολότητα με δεξιότητες και ικανότητες προάγοντας τη συνεργασία και την καλλιέργεια της συλλογικότητας. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, σημειώνοντας τα πολύτιμα δεδομένα που συνέλεξαν σε δελτίο καταγραφής. Επιπλέον, με φαντασία και δημιουργικότητα ζωγράφισαν μπλουζάκια και έφτιαξαν πανό, εκφράζοντας με τον δικό τους τρόπο πώς μπορούμε να προστατέψουμε τις ακτές μας. Ολοκληρώνοντας τη δράση οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους μαθητές άπλωσαν την «μπουγάδα» (τις μπλούζες με τα οικολογικά συνθήματα) στο προαύλιο του σχολείου, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μηνύματα ελπίδας και αγάπης για τις θάλασσες και τις ακτές!
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Παρασκευοπούλου Αναστασία
Χριστοπούλου Σοφία
Τζίνη Νικολέττα
ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ – ΕΙΚΑΣΤΙΚΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΕΣ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
Εκπαιδευτική επίσκεψη στην Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδας.
Tην Τρίτη 29 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ τάξης του σχολείου μας επισκέφτηκαν την Εθνική Βιβλιοθήκη της Ελλάδος (ΕΒΕ) όπου οργανώνει εκπαιδευτικά προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για μικρούς και μεγάλους επισκέπτες στις εγκαταστάσεις της στο Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος (ΚΠΙΣΝ). Είχαμε τη δυνατότητα να γνωρίσουμε τις συλλογές και τα αρχεία της ΕΒΕ μέσα από τη συμμετοχή μας σε δημιουργικές δράσεις για το κοινό, που περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, δράσεις δημιουργική γραφής, εικαστικών, φωτογραφίας, μουσικής, ιστορίας και επιστήμης και έχουν ως στόχο την καλλιέργεια και την προώθηση της φιλαναγνωσίας αλλά και τη γνωριμία των μαθητών με τις συλλογές και τα αρχεία της ΕΒΕ. Επιπρόσθετα συμμετείχαμε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «ένας καινούριος φίλος» , όπου τα παιδιά υποδέχτηκαν στη βιβλιοθήκη τον Σιλάν με το κουτί του, τον μοναχικό Μελάκ, τον Φερεϋντούν με τον χαρταετό του, τον Ναβίντ που δεν ήρθε για διακοπές, την Αϊσέ, τον πρίγκιπα Αμίρ, τη Ζαχρά, τη Νουρ, τη Μαλάλα… όλοι τους ταξιδιώτες προς μια νέα πατρίδα και ένα καλύτερο αύριο. Μια «συνάντηση» με αληθινούς ή λογοτεχνικούς ήρωες που ζουν στα ράφια της βιβλιοθήκης και μοιράζονται μαζί μας τις ιστορίες τους.
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Αλωνιστιώτη Ελβίρα.
Πρόγραμμα συνεργασίας Α’ και Στ’ τάξης
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία
10 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΨΥΧΙΚΗΣ ΥΓΕΙΑΣ
Χωρίς ψυχική υγεία, δεν υπάρχει υγεία
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
Η Παγκόσμια Ημέρα Ψυχικής Υγείας γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 10 Οκτωβρίου. Στόχος της είναι η ευαισθητοποίηση της κοινής γνώμης και η εκπαίδευση γύρω από τις ψυχικές ασθένειες σε όλο τον κόσμο, καθώς και η κινητοποίηση των προσπαθειών για τη στήριξη της ψυχικής υγείας.
Πρωτοβουλία 2024: Γλώσσες για την ειρήνη
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών γιορτάζεται από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάθε χρόνο από το 2001. Πρόκειται για μια υπέροχη πρωτοβουλία που αγκαλιάζει την τεράστια πολυμορφία και πληθώρα πολιτισμών που συνυπάρχουν στην Ευρώπη.
Η Ευρωπαϊκή Ένωση, με τα 450 εκατομμύρια πολίτες και τις 24 επίσημες γλώσσες της, είναι περήφανη για την πολυμορφία της αυτή, την οποία έχει σημασία να εκτιμήσουμε. Έτσι λοιπόν, η Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών είναι μια καλή υπενθύμιση ότι μπορούμε να καμαρώνουμε για την τεράστια γλωσσική και πολιτιστική μας κληρονομιά.
Η μαθήτρια Ελένη Βασιλείου και οι μαθητές Σωτήρης Βουσκουδάκης και Δημήτρης Κακοσαίος συμμετείχαν στο διαγωνισμό για τη δημιουργία μιας αφίσας με θέμα «Γλώσσες για την ειρήνη» μεταφέροντας μηνύματα ενότητας και κατανόησης μεταξύ διαφορετικών γλωσσών.
Καλή επιτυχία σε όλους!
ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
ΔΙΕΘΝΗΣ ΗΜΕΡΑ ΜΗ ΒΙΑΣ – ΣΗΜΑΤΑ ΕΙΡΗΝΗΣ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
Γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Οκτωβρίου , ημερομηνία γέννησης του Μαχάτμα Γκάντι.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΠΕΡΙΟΔΙΚΟΥ ΣΧΕΔΙΑ
Συμμετοχή του σχολείου μας στον 4ο Διαγωνισμό Παιδικής Ζωγραφικής του Περιοδικού ΣΧΕΔΙΑ που γίνεται σε συνεργασία με τους «Γιατρούς χωρίς Σύνορα» για να τονιστεί η σημασία της υγειονομικής περίθαλψης για όλους .
Η φετινή θεματική του ετήσιου διαγωνισμού προσεγγίζει το σώμα ως την πρώτη μας κατοικία, τον χώρο που φιλοξενεί τη σκέψη και τα συναισθήματά μας και μας συνδέει με τον κόσμο γύρω μας. Μέσα από αυτή την ιδέα, τα παιδιά καλούνται να εξερευνήσουν και να αποτυπώσουν με χρώματα και φαντασία πώς αντιλαμβάνονται τη φροντίδα και την αξία της σωματικής και ψυχικής υγείας, της άσκησης, της διατροφής και της αγάπης προς το σώμα, μέσα από τις ζωγραφιές τους.
Οι μαθητές του Στ’1 Ολυμπία Κουκουρέτση και Δημήτρης Κακοσαίος συμμετέχουν με τις εμπνευσμένες ζωγραφιές τους και τους ευχόμαστε
ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟΝ ΙΕΡΟ ΝΑΟ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ ΠΑΥΛΟΥ ΣΤΗΝ ΚΟΡΙΝΘΟ.
Στα πλαίσια του μαθήματος της γλώσσας και συγκεκριμένα στην 2η ενότητα συναντάμε την παραγωγή γραπτού λόγου με θέμα: περιγραφή σημαντικού κτιρίου της περιοχής σας. Έτσι , σήμερα Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2024 , οι μαθητές και οι μαθήτριες της ΣΤ τάξης επισκεπτήκαμε τον Απόστολο Παύλο, το πιο εμβληματικό κτίριο αφιερωμένο στον πολιούχο της Κορίνθου , για να ενημερωθούμε για την ιστορικότητά του και να παρατηρήσουμε τόσο το εξωτερικό όσο και το εσωτερικό του ναού για να το περιγράψουμε γραπτά στη συνέχεια. Ο πατέρας Παναγιώτης μας υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά και μίλησε στα παιδιά τόσο για τη ζωή και το έργο του Απόστολου Παύλου , όσο και για τις λεπτομέρειες χτισίματος της εκκλησίας. Στο τέλος επισκεφτήκαμε και το δωμάτιο του συσσιτίου «το γεύμα της αγάπης» , όπου οι μαθητές και οι μαθήτριες γνώρισαν τις κυρίες εθελόντριες μαγείρισσες που με πολλή ευγένεια και ζήλο μαγειρεύουν για τους άπορους συμπολίτες μας. Όλοι μας φύγαμε γεμάτοι γνώσεις και ενθουσιασμό για το φιλανθρωπικό έργου ιστορικού του ναού μας .
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί : Τζίνη Νικολέττα και Αλωνιστιώτη Ελβίρα.