ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΡΊΝΘΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ «PLASTIC CLEVER SCHOOLS»
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ 3ου ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΚΟΡΊΝΘΟΥ ΣΤΗΝ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΔΡΑΣΗΣ «PLASTIC CLEVER SCHOOLS»
Το σχολείο μας μπορεί να βοηθήσει να σταματήσει η ροή της πλαστικής ρύπανσης ; ; Κι όμως Ναι!
Η ΣΤ2 τάξη του 3ου Δημοτικού σχολείου Κορίνθου συμμετείχε στη Διεθνή Ημέρα Δράσης, ξεκινώντας το ταξίδι του σχολείου μας προς την εξάλειψη των πλαστικών μιας χρήσης. Με δραστηριότητες που συνδέονται με το πρόγραμμα σπουδών, δυναμικές συνελεύσεις και εργαστήρια ειδικών, οι μαθητές μας εργάστηκαν μαζί με τους συνομηλίκους τους στο Ηνωμένο Βασίλειο, την Ευρώπη και την Καραϊβική. Το σχολείο μας είχε την ευκαιρία να ενταχθεί σε μια διεθνή κοινότητα των Plastic Clever Schools, θέτοντας τους μαθητές μας στο επίκεντρο της δράσης για τα πλαστικά. Αυτή η συναρπαστική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε από τις 18 έως τις 21 Νοεμβρίου 2024 , συγκέντρωσε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης από όλο τον κόσμο – δημιουργώντας ένα ενωμένο κίνημα για να σταματήσουμε τη ροή της πλαστικής ρύπανσης! Δημιουργημένο από την Common Seas and Kids Against Plastic, το Plastic Clever Schools είναι μια παγκόσμια δράση σχολείων για τη μείωση των πλαστικών απορριμμάτων με τους μαθητές να βρίσκονται στο επίκεντρο της δράσης. Μέσω των τριών σταδίων – Έμπνευση, Έρευνα, και Δράση – βοηθάμε τα παιδιά να σταματήσουν τη ροή πλαστικής ρύπανσης στο σχολείο τους, την κοινότητά τους και το μέλλον τους.
Οι δράσεις μας ήταν οι εξής :
Μέρος 1ο : Σχολική Συνέλευση
Οι Youth Advocates, Βασίλης και Γιώργος, ξεκίνησαν την ημέρα με μια σχολική συνέλευση για το πρόβλημα των πλαστικών, και τον ρόλο που μπορούμε να έχουμε όλοι στην επίλυση του.
Μέρος 2ο : Σχολικός Έλεγχος Πλαστικών
Με ένα εύχρηστο εργαλείο ελέγχου, που βοηθά στον εντοπισμό πλαστικών μιας χρήσης σε διαφορετικούς χώρους του σχολείου, οι μαθητές κατέγραψαν πληροφορίες για τα πλαστικά που υπάρχουν στη σχολική κοινότητα από το κυλικείο, τις τουαλέτες , τις τάξεις μέχρι και το γραφείο εκπαιδευτικών. Ενθαρρύναμε τους μαθητές να αλληλεπιδρούν με αυτοπεποίθηση με τα μέλη του προσωπικού και να συλλέξουν έτσι όλα τα δεδομένα. Το εργαλείο ελέγχου μας παρείχε όλες τις χρήσιμες συμβουλές για τη συλλογή των απαιτούμενων πληροφοριών.
Μέρος 3ο :Συλλογή Απορριμμάτων
Μια συλλογή απορριμμάτων είναι πάντα ένας πολύ καλός τρόπος για να δούμε την πλαστική ρύπανση από πρώτο χέρι, ενώ ταυτόχρονα καθαρίζουμε μέρος του προβλήματος. Έτσι βγήκαμε και εμείς και καθαρίσαμε την παραλία Ιερατική, που βρίσκεται κοντά στο σχολείο μας.
Μέρος 4ο : Ομιλία ειδικών και Ζωντανό Q&A
Γνωρίσαμε την Ελένη Τσόλκα, Υπεύθυνη Περιβάλλοντος της Ελληνικής Ένωσης Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος (HELMEPA). Η κυρία Ελένη μοιράστηκε την απίστευτη δουλειά της, τη σύνδεσή της με τον ωκεανό και τις εμπειρίες της από πρώτο χέρι από τη θαλάσσια πλαστική ρύπανση.
Μέρος 5ο : Δημιουργικός Διαγωνισμός : Σε αυτό το σημείο της ημέρας, οι μαθητές μας αναλογίστηκαν τι έχουν μάθει για την πλαστική ρύπανση και τι θέλουν να κάνουν στη συνέχεια για να την αντιμετωπίσουν. Στη συνέχεια, θέλαμε να μοιραστούμε αυτό το μήνυμα για τον δημιουργικό μας διαγωνισμό. Δημιουργήσαμε έτσι μια αφίσα με κύριο μήνυμα την μείωση του πλαστικού μας απορρίμματος! Πολλά συγχαρητήρια σε όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες του ΣΤ2 τμήματος που συμμετείχαν ενεργά σε μια τόσο δημιουργική και εκπαιδευτική δράση!
ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ: Θεοδοσίου Μαρίνα και Αλωνιστιώτη Ελβίρα.