Πρόγραμμα EDUCARDIA και σχολικός εκφοβισμός
ΤΑΞΗ: Στ’ 1
Από το Υπουργείο Παιδείας η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Η σχολική βία και ο εκφοβισμός που εκδηλώνεται μεταξύ των μαθητών θεωρείται κοινωνικό πρόβλημα. Ο όρος που χρησιμοποιείται διεθνώς για να περιγράψει το φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού είναι «bullying». Προέρχεται από το ρήμα «bully» που σημαίνει πληγώνω, τρομοκρατώ ή υποχρεώνω κάποιον να κάνει κάτι που δεν θέλει, με τη βία.
Αφορά σε μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία και επιθετική συμπεριφορά, με σκοπό την επιβολή και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές από συμμαθητές τους, εντός και εκτός σχολείου.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα σχολικού εκφοβισμού και στα πλαίσια του προγράμματος EDUCARDIA ασχοληθήκαμε τη μέρα αυτή συμμετέχοντας σε δραστηριότητες που αφορούν την καλλιέργεια ενός θετικού σχολικού κλίματος, που βασίζεται στον αλληλοσεβασμό, την ενσυναίσθηση, την αλληλεγγύη και αποτελεί σημαντικό παράγοντα στην πρόληψη και την αντιμετώπιση του σχολικού εκφοβισμού.
Μέσω των δραστηριοτήτων του προγράμματος αναπτύσσεται η ψυχική ανθεκτικότητα των μαθητών, ενισχύεται η ικανότητα αντιμετώπισης στρεσογόνων καταστάσεων και αποτρέπεται η εκδήλωση αντικοινωνικής και επιθετικής συμπεριφοράς.
«Το αόρατο σακίδιο» και «Τι κρύβει ο εκφοβισμός» είναι οι δράσεις που βοήθησαν τα παιδιά να κατανοήσουν ότι κάθε άνθρωπος κουβαλάει πράγματα που μπορεί να βαραίνουν τη ζωή του και να τον οδηγούν σε άσχημες συμπεριφορές. Είναι πολύ πιθανό πίσω από μια επιθετική και κακή συμπεριφορά να κρύβονται κακές συμπεριφορές ή χειρισμοί ενηλίκων στο οικογενειακό του περιβάλλον και ότι κι αυτός που εκφοβίζει τους άλλους, κάποιο πρόβλημα μπορεί να έχει για να συμπεριφέρεται έτσι.
Σε αυτά τα «πληγωμένα» παιδιά, ας απλώσουμε κι εμείς χέρι βοήθειας , για να πάρουν το θάρρος να ζητήσουν συγγνώμη και να βρουν τη δύναμη να κάνουν βήματα αλλαγών.
Τα παιδιά στη συνέχεια μίλησαν για τις εμπειρίες τους καθώς και για την αξία της συγνώμης και ότι θα ήταν καλό να έχουν το θάρρος να ομολογούν μια πράξη τους, που και τα ίδια καταλαβαίνουν πως δεν ήταν σωστή.
Στη συνέχεια ,αφού μιλήσαμε για το τι μπορεί να κρύβει ο εκφοβισμός, παρακολουθήσαμε την ώρα των Αγγλικών και ένα εκπληκτικό βίντεο με τίτλο «To This Day», που αφηγείται τις ιστορίες εκφοβισμού παιδιών και εστιάζει όχι μόνο στα τραύματα, στην απομόνωση και στη μάχη για να ξεπεραστούν συναισθηματικές ουλές, αλλά και στην ελπίδα για ένα καλύτερο αύριο.
Στο τέλος τα παιδιά εκφράστηκαν με μηνύματα που έγραψαν και στην αγγλική γλώσσα: «Μίλα, όταν σου συμβεί ή δεις να συμβαίνει σε άλλους» , « ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ» ,«Αυτό που δε θέλεις να σου κάνουν, μην τον κάνεις εσύ στους άλλους.
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Φούζα Έφη και Τζίνη Νικολέττα
Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Τάξη: Γ’1
Υπεύθυνη τμήματος: Πουλή Αικατερίνη
Η 6η Μαρτίου είναι η καθιερωμένη παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, γι’ αυτό και αφιερώσαμε, σχεδόν όλη την ημέρα, συζητώντας πράγματα που απασχολούν τα παιδιά γύρω απ’ αυτό το θέμα. Μιλήσαμε για τις μορφές, τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και μοιραστήκαμε διάφορες από τις προσωπικές μας εμπειρίες! Τέλος, φτιάξαμε τη δική μας αφίσα κατά του bullying,«ενώνοντας τα χέρια μας», τη θετική μας σκέψη και συναισθήματα για όσους έχουν βιώσει τον σχολικό εκφοβισμό!
Ο @ΠΑΠΑΚΗΣ ΦΙΛΟΣ ΜΕ ΤΟ Β1
ΤΟ Β1 ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΗΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός : Θεοδοσίου Μαρίνα
Με την ευκαιρία της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου οι μαθητές/τριες του Β1 υποστήριξαν με πολλές δράσεις τον σκοπό για ένα καλύτερο Διαδίκτυο και έλαβαν τη σχετική «ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΥΠΟΣ ΤΗΡΙΚΤΗ» .
Σε συνεργασία με το Saferinternet4kids γνώρισαν τον ήρωα «@ΠΑΠΑΚΗ »και έγιναν φίλοι μέσα από τις διάφορες εκπαιδευτικές ιστορίες του παρακολουθώντας τον σε βίντεο ,όπως «Ο @Παπάκης Ντετέκτιβ», «Ο @Παπάκης Σώζει την κατάσταση», «Ο @Παπάκης και το Μαγικό κάστρο» και κάνοντας ανάγνωση σχετικών εκπαιδευτικών παραμυθιών, που πραγματεύονται τα προσωπικά δεδομένα, τις διαδικτυακές φιλίες, τα online παιχνίδια και τις παγίδες που κρύβουν, τις ψεύτικες πληροφορίες στο διαδίκτυο.
Το εκπαιδευτικό παραμύθι «Γιαγιά , πρόσεχε στο Διαδίκτυο», το οποίο διάβασαν πρώτα σε πραγματικό βιβλίο και στη συνέχεια , το άκουσαν και το διάβασαν σε ηλεκτρονικό βιβλίο και για πρώτη φορά και στα αγγλικά «Grandma stay safe online »γεγονός που τους εντυπωσίασε. Το μήνυμα τους επηρέασε πολύ και θέλησαν να το μεταφέρουν και στη δική τους γιαγιά μεταδίδοντας τη γνώση που αποκόμισαν και έχοντας καλύτερες δεξιότητες στα ηλεκτρονικά μέσα.
Grandma, Stay Safe Online (2020) Γιαγιά
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διατροφική Αγωγή» (Κέντρο Υγείας Κορίνθου) Α’ ΤΑΞΗ
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΑΠΟ ΤΟ ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ (ΤΟΜΥ)
Το ΚΕΝΤΡΟ ΥΓΕΙΑΣ ΚΟΡΙΝΘΟΥ (ΤΟΜΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ) πραγματοποιεί και φέτος εκπαιδευτικές δράσεις προς μαθητές δημοτικών σχολείων και νηπιαγωγείων με σκοπό την «Ανάπτυξη – και υλοποίηση από το Υπουργείο Υγείας δράσεων και παρεμβάσεων ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης του μαθητικού πληθυσμού στο πλαίσιο της Αγωγής Υγείας σε Εθνικό Επίπεδο. »
Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες των Ε΄2 και ΣΤ΄2 τμημάτων του σχολείου μας , σε συνδυασμό και με το ευρωπαϊκό πρόγραμμα e twinning που υλοποιούν με θέμα την εξάλειψη του φαινομένου της ενδοσχολικής βίας, παρακολούθησαν σήμερα Τρίτη 18 Φεβρουαρίου την παρέμβαση με τίτλο: «ΕΝΔΥΝΑΜΩΣΗ ΥΓΕΙΑΣ ΕΦΗΒΩΝ- ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΣ ΣΤΟΝ ΦΥΣΙΚΟ ΚΑΙ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΧΩΡΟ. »
Σκοπός του θεματικού άξονα και της παρέμβασης ήταν η έγκυρη και ολοκληρωμένη ενημέρωση των μαθητών/τριών μας για σημαντικά ζητήματα της εφηβείας που απασχολούν όλους τους/τις εφήβους σε αυτή την ηλικία, μέσα από την ενεργητική συμμετοχή και την καλλιέργεια δεξιοτήτων ζωής. Το παιδαγωγικό και επιστημονικό πλαίσιο βασίζεται στο μοντέλο Ανάπτυξης Δεξιοτήτων Ζωής και στις αρχές της Κοινωνικής και Συναισθηματικής Μάθησης.
Η θεματολογία αφορούσε παρουσίαση, συζήτηση, ερωτήσεις και βιωματικές δραστηριότητες για την Ασφαλή χρήση του Διαδικτύου και τον διαδικτυακό /συμβατικό εκφοβισμό .
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Θεοδοσίου Μαρίνα, Κασμά Κων/να , Αλωνιστιώτη Ελβίρα.
«Γιορτή γαλακτοκομικών προϊόντων»
Α’ ΤΑΞΗ
Ο εκφοβισμός στο φυσικό και διαδικτυακό χώρο
ΤΑΞΕΙΣ: Ε’1 και Στ’1
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Τζώρτζης Κωνσταντίνος, Τζίνη Νικολέττα
Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της
Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού. Μέσω του προγράμματος EDUCARDIAγια την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης , του αλληλοσεβασμού και της αλληλεγγύης και θέλοντας να καταδείξουμε τις διαστάσεις που μπορεί να πάρει το φαινόμενο του εκφοβισμού και της βίας είχαμε την ευκαιρία να ενημερωθούμε από τον κύριο Αθανάσιο Μουλόπουλο (ΤΟΜΥ ΚΟΡΙΝΘΟΥ) . Μιλήσαμε για το τι είναι και τι δεν είναι εκφοβισμός, πώς εκφράζεται, τα είδη της Βίας καθώς και τις συνέπειες στο θύμα, στο θύτη αλλά και στους παρατηρητές. Μιλήσαμε για τους τρόπους καταπολέμησης του φαινομένου τονίζοντας τη θεραπευτική δύναμη που μπορεί να έχει η αγάπη, η ενσυναίσθηση και ο αλληλοσεβασμός στις ψυχές των παιδιών που έχουν γνωρίσει το σκληρό πρόσωπο της ενδοσχολικής βίας. Στο πλαίσιο αυτό οι μαθητές συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο για το θύμα και το θύτη και δραματοποίησαν περιστατικά βίας δίνοντας ειρηνική λύση .
Το μήνυμα ΣΠΑΣΕ ΤΗ ΣΙΩΠΗ προβλήθηκε ως στάση ζωής απέναντι σε αρνητικές συμπεριφορές.
10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Αλωνιστιώτη Ελβίρα, Κασμά Κωνσταντίνα, Θεοδοσίου Μαρίνα, Φούνκογλου Πετρούλα
Το σχολείο μας συμμετέχει ενεργά στο 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της Σχολικής Βίας το οποίο πραγματοποιεί η
Διεύθυνση ΠΕ Ν. Δράμας και ο Σύμβουλος Εκπαίδευσης της 2ης περιφέρειας Ν. Δράμας, κος Σαλπιγκτής Αλκιβιάδης, σε συνεργασία με το Δήμο Δράμας, την Αντιπεριφέρεια Δράμας, το Χαμόγελο του Παιδιού και άλλους φορείς.
Το 10ο Πανελλήνιο Φεστιβάλ κατά της σχολικής βίας, πραγματοποιείται στις 4, 5 και 6 Μαρτίου 2025 με τη συμμετοχή 850 σχολείων από όλη την Ελλάδα, του οποίου κυρίαρχο σύνθημα είναι «Από άκρη σε άκρη λέμε όχι
στο σχολικό εκφοβισμό».
Πρόγραμμα «Συμπερίληψη εν Δράσει»
Από το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας
Σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Αναστασία, Μαυραγάνη Ελένη,
Αδάμου Σοφία, Πέππας Χρήστος
Την Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2025 και την Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α1 συμμετείχαν στο πρόγραμμα «Συμπερίληψη εν Δράσει», το οποίο πραγματοποιήθηκε από το Παιδικό και Εφηβικό Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου Αθήνας, σε συνεργασία με το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου. Το πρόγραμμα αυτό στοχεύει στη βελτίωση της προσβασιμότητας και στην ενθάρρυνση ατόμων με αναπηρία να συμμετέχουν ενεργά σε πολιτιστικές δραστηριότητες.
Ο σκοπός του προγράμματος είναι να καλλιεργηθεί μια κουλτούρα συμπερίληψης και σεβασμού από τη μικρή ηλικία, μέσα από τη σχολική κοινότητα. Για το λόγο αυτό, το πρόγραμμα φέρνει σε επαφή παιδιά από σχολεία τυπικής και μη τυπικής εκπαίδευσης.
Πρώτη Φάση – Τρίτη 23 Ιανουαρίου 2025
Στην πρώτη φάση του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Α1 συμμετείχαν σε βιωματικά παιχνίδια και συζήτηση με ειδικούς παιδαγωγούς, προετοιμαζόμενοι για την εμπειρία του κινηματογράφου. Παρακολούθησαν ταινίες μικρού μήκους και, χωρισμένοι σε ομάδες, διάλεξαν τους ήρωες που τους εντυπωσίασαν. Στη συνέχεια, συνεργάστηκαν για να δημιουργήσουν τις δικές τους ιστορίες, τις οποίες παρουσίασαν με παντομίμα στις υπόλοιπες ομάδες. Ακολούθως, οι μαθητές και οι μαθήτριες ζωγράφισαν με χαρά τις ιστορίες τους, αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητά τους.
Δεύτερη Φάση – Πέμπτη 30 Ιανουαρίου 2025
Στη δεύτερη φάση του προγράμματος, οι μαθητές και οι μαθήτριες του Α1 τμήματος συναντήθηκαν με τους μαθητές και τις μαθήτριες του Ειδικού Δημοτικού Σχολείου Κορίνθου. Καθώς είχαν ήδη προετοιμαστεί κατάλληλα για τη συνεργασία τους, η συνάντησή τους στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου μας υπήρξε μια όμορφη και εποικοδομητική εμπειρία. Οι μαθητές παρακολούθησαν ξανά ταινίες μικρού μήκους και, έχοντας ήδη οικειοποιηθεί τις ιστορίες από την προπαρασκευαστική συνάντηση, συνεργάστηκαν για να συνεχίσουν και να ολοκληρώσουν τις ιστορίες που είχαν δημιουργήσει στην πρώτη φάση. Επιπλέον, έπαιξαν διάφορα παιχνίδια που ενίσχυσαν τη συνεργασία και τη φιλία μεταξύ τους. Η ατμόσφαιρα ήταν θερμή και φιλική, με τα παιδιά να απολαμβάνουν την παρέα και τη δημιουργική συνεργασία.
Το πρόγραμμα «Συμπερίληψη εν Δράσει» αποτέλεσε μια σημαντική ευκαιρία για τα παιδιά να βιώσουν τη δύναμη της συνεργασίας, του σεβασμού και της αποδοχής. Μέσα από την τέχνη του κινηματογράφου και τα δημιουργικά παιχνίδια, τα παιδιά έμαθαν ότι όλοι, ανεξαρτήτως διαφορών, μπορούν να μοιραστούν στιγμές χαράς και να χτίσουν μια κοινότητα που στηρίζεται στην αλληλεγγύη και την κατανόηση!
ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ
11 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
ΤΑΞΗ: ΣΤ’1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα, Σοφία Πανταζή
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου – Safer Internet Day (SID) γιορτάζεται τη δεύτερη μέρα, της δεύτερης εβδομάδας, του δεύτερου μήνα, κάθε χρόνο. Είναι αφιερωμένη στην προώθηση της ασφαλέστερης, πιο υπεύθυνης χρήσης του Διαδικτύου και των νέων τεχνολογιών, ιδιαίτερα από τα παιδιά αλλά και από όλους τους ανθρώπους σε όλο τον κόσμο.
Σε συνεργασία με την δασκάλα μας της Πληροφορικής, κυρία Σοφία Πανταζή, μιλήσαμε για τον υπέροχο κόσμο του διαδικτύου που μας βοηθάει σε πολλά πράγματα στην καθημερινότητά μας καθώς και για τα όρια που πρέπει να βάζουμε στη χρήση του διαδικτύου για να μην παραμελούμε τις δραστηριότητές μας. Μιλήσαμε για τον διαδικτυακό εκφοβισμό και για την προστασία των προσωπικών μας δεδομένων. Ενημερώνουμε πάντα τους γονείς μας αν μας ενοχλήσει κάτι στο διαδίκτυο ή μας κάνει να αισθανθούμε άσχημα. Και προπαντός δεν αντικαθιστούμε τους φίλους μας στον πραγματικό κόσμο με τους φίλους από το διαδίκτυο.
Στη συνέχεια προχωρήσαμε στη δημιουργία μιας αφίσας , την οποία αναρτήσαμε στο χώρο του σχολείου για να ενημερωθούν και οι συμμαθητές μας.
Σύνθημά μας: ΟΧΙ ΣΤΙΣ ΟΘΟΝΕΣ ΜΕ ΤΙΣ ΩΡΕΣ, ΧΩΡΙΣ ΟΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΝΟΝΕΣ γιατί η πραγματική ζωή βρίσκεται έξω από τις οθόνες.
Η τάξη μας και οι υπεύθυνες εκπαιδευτικοί έχουν εγγραφεί στη φόρμα υποστήριξης του SaferInternet4Kids.gr ( για ένα ασφαλέστερο διαδίκτυο). Η αφίσα μας με το μήνυμά μας θα αποσταλεί για τον εορτασμό της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 στο Ελληνικό Κέντρο Ασφαλούς Διαδικτύου ( Ινστιτούτο Πληροφορικής ) με τη στήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Συμμετοχή του ΣΤ΄2 τμήματος στην ημέρα ασφαλούς διαδικτύου 2025.
Η Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου (SID) διοργανώνεται από το κοινό δίκτυο Insafe/INHOPE των Κέντρων Ασφαλούς Διαδικτύου στην Ευρώπη, με την υποστήριξη της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, κάθε Φεβρουάριο για την προώθηση της ασφαλούς και θετικής χρήσης της ψηφιακής τεχνολογίας, ειδικά μεταξύ των παιδιών και των νέων. Συνήθως γιορτάζεται τη δεύτερη ημέρα της δεύτερης εβδομάδας του δεύτερου μήνα κάθε χρόνο. Στον σύγχρονο ψηφιακό κόσμο, το διαδίκτυο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της καθημερινότητάς μας, προσφέροντας απεριόριστες δυνατότητες για μάθηση, ψυχαγωγία και επικοινωνία. Ωστόσο, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε πως, όπως κάθε εργαλείο, το διαδίκτυο φέρει και κινδύνους. Για αυτό το λόγο, η χρήση του με υπευθυνότητα και ασφάλεια είναι απαραίτητη.
Το ασφαλές διαδίκτυο σημαίνει να προστατεύουμε τα προσωπικά μας δεδομένα, να γνωρίζουμε ποιος είναι ο πραγματικός συνομιλητής μας και να αναγνωρίζουμε τις απειλές που μπορεί να κρύβονται σε κάθε γωνιά του ψηφιακού κόσμου. Είναι σημαντικό να επιλέγουμε ισχυρούς κωδικούς, να ενημερώνουμε τα προγράμματά μας και να αποφεύγουμε την κοινοποίηση ευαίσθητων πληροφοριών σε άγνωστους.
Ένας από τους πιο διαδεδομένους κινδύνους στο διαδίκτυο είναι το διαδικτυακό μπούλινγκ. Πρόκειται για την επιθετική συμπεριφορά μέσω των ψηφιακών μέσων, που μπορεί να περιλαμβάνει προσβολές, απειλές, εξευτελισμούς και ακόμα και την εξαγγελία ψευδών πληροφοριών. Τα θύματα του διαδικτυακού μπούλινγκ συχνά αισθάνονται μοναξιά, φόβο και απομόνωση, γεγονός που μπορεί να επηρεάσει αρνητικά την ψυχική τους υγεία.
Για να προστατευτούμε από το διαδικτυακό μπούλινγκ, πρέπει να γνωρίζουμε τα δικαιώματά μας και να ενημερώνουμε άμεσα ενήλικες ή αρμόδιες αρχές όταν διαπιστώνουμε τέτοια περιστατικά. Επιπλέον, η ανάπτυξη μιας κουλτούρας σεβασμού και αλληλεγγύης στο διαδίκτυο είναι ουσιώδης. Κάθε ένας μας μπορεί να συμβάλει, δείχνοντας κατανόηση, προσφέροντας στήριξη στα θύματα και προάγοντας θετικές συμπεριφορές.
Με την κατάλληλη ενημέρωση και δράση, μπορούμε όλοι μαζί να δημιουργήσουμε έναν ψηφιακό κόσμο που θα χαρακτηρίζεται από ασφάλεια, σεβασμό και συνεργασία. Ας κάνουμε το διαδίκτυο έναν χώρο όπου κάθε ένας νιώθει ασφαλής και εκτιμημένος.
Έτσι οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ΄2 τμήματος του σχολείου μας ,εμπλεκόμενοι και στο e twinning πρόγραμμα με θέμα την εξάλειψη του εκφοβισμού σε κάθε του μορφή και αφού μελέτησαν το εκπαιδευτικό υλικό , τις παρουσιάσεις και τα κουίζ της πλατφόρμας saferinternet4kids, έφτιαξαν μια αφίσα αφιερωμένη στη σωστή χρήση του διαδικτύου. Μη ξεχνάμε οτι : Είναι υποχρέωσή μας να αντιδράμε όταν βλέπουμε μη αποδεκτές συμπεριφορές στο διαδίκτυο!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός : Αλωνιστιώτη Ελβίρα-Μαρία.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ ΜΑΣ ΣΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΗΣ ΚΡΑΤΙΚΗΣ ΟΡΧΗΣΤΡΑΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
» ΧΟΡΕΥΟΝΤΑΣ ΜΕ ΤΟΝ ΡΑΒΕΛ»
Ολοκληρώθηκε την περασμένη Δευτέρα η συμμετοχή του σχολείου μας στο πρόγραμμα της Κρατικής Ορχήστρας Θεσσαλονίκης “Χορεύοντας με τον Ραβέλ” με την παρακολούθηση της αναμετάδοσης του προγράμματος σταδιακά από όλα τα τμήματα του σχολείου. Συγκεκριμένα ακούσαμε τα έργα “Τσιγγάνα” και “Μπολερό”. Τα εν λόγω έργα προσφέρονται για την επαφή των παιδιών με την συμφωνική μουσική, με τα διάφορα είδη χορού και με μια ποικιλία ηχοχρωμάτων που μας προσφέρουν τα διάφορα μουσικά όργανα, τα οποία είχαμε την ευκαιρία να παρατηρήσουμε να παίζονται από τους μουσικούς της ορχήστρας. Ο εγνωσμένου κύρους συνθέτης – με εξαιρετικές επιδόσεις στην ενορχήστρωση – Μορίς Ραβέλ (1875-1937) έχει συνθέσει και έργα που απευθύνονται σε παιδιά, όπως το έργο “Η μητέρα μου η Χήνα” [Maurice Ravel: «Ma mère l’oye» mit Esa-Pekka Salonen | NDR Elbphilharmonie Orchester] με θέμα διεθνώς γνωστά παραμύθια όπως ο Κοντορεβυθούλης, η Πεντάμορφη και το Τέρας, η Ωραία Κοιμωμένη κ.ά..
Σύνδεσμος αναμετάδοσης για ενδιαφερομένους (έχει παραταθεί για μικρό
χρονικό διάστημα η λειτουργία του):
https://stream.ticketservices. gr/tsso-live-streaming/9914567 8643644
Αξίζει κατόπιν τούτου να δώσετε την ευκαιρία να το θυμηθούν μέσα από
άλλη μία εξαιρετική εκτέλεση του Μπολερό (το πιο γνωστό έργο του
Ραβέλ) που προβάλλεται έως τις 25/2 από το ertflix. Σύνδεσμος:
https://www.ertflix.gr/vod/vod .558122-theodoros-kourentzes- outopia
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟ ΖΩΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ HELMEPA 2025
TMHMAB1
10 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός: Πέππας Χρήστος
Εθελόντρια εκπαιδευτικός: Θεοδοσίου Μαρίνα
Ως μέλη φίλοι/εςτης ΠΑΙΔΙΚΗΣ HELMEPA και εκκολαπτόμενοι/ες ζωγράφοι ,οι μαθητές/τριες του Β1,ευαισθητοποιημένοι/ες και σε θέματα θαλάσσιου περιβάλλοντος, συμμετείχαν στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ζωγραφικής 2025 με θέμα: «Λιβάδια Ποσειδωνίας : τα θαλασσινά μας δάση » με πρωτοβουλία της εκπαιδευτικού του Β1 και την αποκλειστική καθοδήγηση και στήριξη του Υπεύθυνου των Εικαστικών κ. Πέππα Χρήστου, με ένα ομαδικό έργο , που χαρακτηρίζεται από αυθεντικότητα, πρωτοτυπία και εξαιρετικό αισθητικό αποτέλεσμα με μεικτή τεχνική.
Μέσω του ζωγραφικού τους έργου, οι μαθητές/ τριες στέλνουν ένα δυνατό μήνυμα :« Σώστε τα Λιβάδια της Ποσειδωνίας για την υγεία της θάλασσας !»
Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ζωγραφικής Παιδικής HELMEPA 2025
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί : Φούνκογλου Πετρούλα , Χρήστος Πέππας
Οι μαθητές/τριεςτου Β2 πήραν μέρος με το παρακάτω ομαδικό έργο στον Διαγωνισμό Ζωγραφικής της Παιδικής HELMEPA με τίτλο
« Λιβάδια Ποσειδωνίας: τα θαλασσινά μας δάση»
Με αυτή τη συμμετοχή στον διαγωνισμό δόθηκε η δυνατότητα στους μαθητές/τριες να ευαισθητοποιηθούν πάνω στο ζήτημα της θαλάσσιας ρύπανσης, και της προστασίας της θαλάσσιας ζωής .
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ
9 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Τζίνη Νικολέττα
«Η Ελληνική γλώσσα είναι όμορφη σαν τον ουρανό με τα άστρα.»
(ΙρίναΚοβάλεβα – Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήμιο Λομονόσοφ )
Ο εθνικός μας ποιητής Διονύσιος Σολωμός, έγραψε τον «Ύμνον εις την Ελευθερίαν» και ξεχωρίζει για την προσφορά του στα ελληνικά γράμματα. Γεννήθηκε στις 8 Απριλίου 1798 στη Ζάκυνθο και έφυγε από τη ζωή, στις 9 Φεβρουαρίου 1857.
Η 9η Φεβρουαρίου, ημέρα μνήμης του εθνικού μας ποιητή καθιερώθηκε το 2017 ως Παγκόσμια Ημέρα Ελληνικής Γλώσσας και στόχο έχει ο εορτασμός αυτός να αναδείξει τον θεμελιώδη ρόλο που διαδραμάτισε η ελληνική γλώσσα ανά τους αιώνες.
Μιλήσαμε σήμερα στην τάξη μας για την αξία της ελληνικής γλώσσας. Βρήκαμε ελληνικές λέξεις που υπάρχουν στις ξένες γλώσσες καθώς και λέξεις της νέας ελληνικής που έχουν τη ρίζα τους στην αρχαία ελληνική γλώσσα. Διαπιστώσαμε ότι η αρχαία ελληνική γλώσσα είναι ζωντανή , διότι ενυπάρχει τόσο στην νέα ελληνική όσο και στις ξένες γλώσσες.
Κάναμε αναφορά στον πρώην πρωθυπουργό και καθηγητή Ξενοφώντα Ζολώτα και στους λόγους που είχε εκφωνήσει στην Ουάσιγκτον (στις 26 Σεπτεμβρίου 1957 και στις 2 Οκτωβρίου 1959), οι οποίοι έμειναν στην ιστορία. Υποτίθεται ότι η γλώσσα των λόγων ήταν η αγγλική. Όμως, με την αφαίρεση λίγων συνδέσμων, άρθρων και προθέσεων η γλώσσα είναι η Ελληνική. Έγινε όμως κατανοητή , επειδή και το ακροατήριο είχε υψηλή γνώση της αγγλικής και πολλοί είχαν διδαχθεί αρχαία στο σχολείο τους.
Καταλήξαμε πως η αξία της ελληνικής γλώσσας είναι ανεκτίμητη.
ΜΑΖΙ ΜΕ ΤΟ «ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ» ΣΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΤΟΜΩΝ ΜΕ ΑΝΑΠΗΡΙΑ (3/12) ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ BRAILLE (4/1)
Β1, Β2, Ε2, ΣΤ2
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Θεοδοσίου Μαρίνα
Συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί: ΦούνκογλουΠετρούλα, Κασμά Κωνσταντίνα, Αλωνιστιώτη Ελβίρα, Μαυραγάνη Ελένη
Συνδυάζοντας την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία και την Παγκόσμια Ημέρα Braille, οι μαθητές/τριες των τμημάτων Β1, Β2, Ε2, ΣΤ2 συμμετείχαν σε μία ιδιαίτερη βιωματική δράση σε συνεργασία με το ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ, το μοναδικό στην Ελλάδα και ένα από τα πέντε μουσεία του είδους στον κόσμο.
Η εκπαιδευτικός του Β1 επισκέφτηκε το «Μουσείο Αφής του Φάρου Τυφλών » στην Αθήνα και ξεναγήθηκε από την Υπεύθυνη του Μουσείου κ. Γκίκα Καλλιόπη στις ειδικά διαμορφωμένες αίθουσες με εκθέματα και αγάλματα, πιστά αντίγραφα πρωτοτύπων, που εκτίθενται στα μουσεία της χώρας αλλά και του εξωτερικού , που διατίθενται για ψηλάφηση και με ανάγλυφη γραφή Braille,ώστε όλοι/ες να έχουν ισότιμη πρόσβαση στη σχετική πληροφορία.
Ακολούθως, η Υπεύθυνη του Μουσείου τής παρέδωσε τη «Μουσειοσκευή»,που αποτελεί ένα μοναδικό πολυθεματικό εργαλείο, με πλούσιο και ειδικά επιλεγμένο ενημερωτικό –εποπτικό υλικό.
Πρόκειται για μία ειδικά σχεδιασμένη και εξοπλισμένη «εκπαιδευτική βαλίτσα» ,που λειτουργεί ως μέσο βιωματικής επαφής μαθητών/τριών και εκπαιδευτικών με την αναπηρία της τυφλότητας.
Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες των ανωτέρω τμημάτων παρακολούθησαν ένα εκπαιδευτικό διαδικτυακό πρόγραμμα συνοδευόμενο από ξενάγηση στο Μουσείο.
Κλείνοντας ,όλοι/εςμε ενεργό συμμετοχή αξιοποίησαν πλήρως το εκπαιδευτικό υλικό της «Μουσειοσκευής».Διάβασαν αρχικά το εγχειρίδιο για την πρέπουσα συμπεριφορά σε άτομο «μη βλέπον» , φόρεσαν την ειδική μάσκα, κράτησαν το λευκό μπαστούνι, ψηλάφησαν αγγεία, εικόνες και το ειδικό αλφάβητο και έγραψαν το όνομά τους με τη μέθοδο Braille.
Η Υπεύθυνη Φυσικής Αγωγής του σχολείου μας τους ενημέρωσε για έναν διαφορετικό ποδοσφαιρικό αγώνα , το GOALBALL, που παίζεται με μπάλα που φέρει ειδικό ηχητικό μηχανισμό (ενσωματωμένα κουδούνια ) και τη ρίχνεις με το χέρι, δεν κλοτσιέται. Κατόπιν, αφού φόρεσαν οφθαλμεπιδέσμους με τα χρώματα της κάθε ομάδας, αγωνίστηκαν ανά τρεις και οι υπόλοιποι/ες θεατές/τριες , σεβάστηκαν τον κανόνα της απαγόρευσης των ζητωκραυγών και των χειροκροτημάτων, για να ακούγεται ο ήχος της μπάλας ,σκεπτόμενοι/ες ότι τα παιδιά με οπτική αναπηρία δεν μπορούν να δουν μία μπάλα, μπορούν όμως να την …ακούσουν.
Ήταν πράγματι ένα πρόγραμμα με πολύπλευρη ενημέρωση και ευαισθητοποίηση της μαθητικής και ευρύτερης κοινότητας για την τυφλότητα, προωθώντας καλές πρακτικές για μία ουσιαστική και συμπεριληπτική κοινωνία.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ EDUCARDIA
ΤΑΞΗ ΣΤ’1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα, Πανταζή Σοφία, Έφη Φούζα
Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος EUCARDIA για την καλλιέργεια των κοινωνικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων των παιδιών, πραγματοποιήθηκε στην τάξη μας μια οργανωμένη δραστηριότητα ανάπτυξης της ικανότητας της ενσυναίσθησης.
Η ενσυναίσθηση είναι ένα σπουδαίο χάρισμα που σε βοηθά να μπαίνεις στη θέση του άλλου, να βλέπεις τα πράγματα από τη δική του οπτική γωνία, να κατανοείς τα συναισθήματά του και τις σκέψεις του.
Τα παιδιά μέσα από συζήτηση και παραδείγματα ,στα οποία έχουν κάνει πράξη την ενσυναίσθηση ή έχουν δει κάποιον να επιδεικνύει ενσυναίσθηση , έδωσαν τον ορισμό του όρουκαι βρήκαν φράσεις που προάγουν και δηλώνουν ενσυναίσθηση.
Στη συνέχεια εργάστηκαν σε μικρές ομάδες, σχεδίασαν και δημιούργησαν ένα φυλλάδιο , που διανεμήθηκε σε όλους τους μαθητές του σχολείου μας , έτσι ώστε να χρησιμεύσει ως οδηγός και βοήθεια με σκοπό να ενθαρρύνουμε την ενσυναίσθηση, να τηνεπισημαίνουμε και να την ενισχύουμε.
Τέλος δημιούργησαν μία αφίσα με φράσεις που ενθαρρύνουν μία στάση ενσυναίσθησης, η οποία ανατυπώθηκε , πλαστικοποιήθηκε και κρεμάστηκε στους χώρους του σχολείου.
Δράσεις ευρωπαϊκού προγράμματος e- twinning. (B1,B2,E2,ΣΤ2)
Οι τάξεις Β1 , Β2 , Ε2 και ΣΤ2 στα πλαίσια υλοποίησης του ευρωπαϊκού προγράμματος e twinning με τίτλο «Education for Intercultural Peace: Combating Violence and Bullying», με χαρά σας παρουσιάζουν τις έως τώρα δράσεις τους. Να επισημανθεί πώς οι παρακάτω δράσεις είναι κοινές με τους ευρωπαίους εταίρους μας και έχουν προ-συμφωνηθεί από κοινού στον αρχικό προγραμματισμό του έργου:
1.Προώθηση Έργου και επεξήγηση ορισμού ενδοσχολικού εκφοβισμού. Καταιγισμός ιδεών μέσω της ψηφιακής εφαρμογής Answergarden , όπου δημιουργήθηκε μια ιδεοθύελλα λέξεων όλων των εταίρων για τον ενδοσχολικό εκφοβισμό.
2.Δημιουργία ψηφιακού Logo από τους μαθητές και διαδικτυακή ψηφοφορία όλων των εταίρων –μαθητών για να επιλεγεί το επικρατέστερο .Επίσης οι μαθητές συστήνουν τον εαυτό τους μέσω της πλατφόρμας esep.
3.Εργαστήρια Συναισθηματικής Αγωγής και Επικοινωνίας: Οι μαθητές συμμετείχαν σε συνεδρίες ανάπτυξης συναισθηματικής νοημοσύνης, όπου μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους, να επικοινωνούν μη βίαια και να εκφράζουν τα συναισθήματά τους με εποικοδομητικό τρόπο .
4.Δημιουργία μιας «Γωνιάς ενσυναίσθησης» : Ένας ειδικός χώρος στην αίθουσα του διαδραστικού πίνακα δημιουργήθηκε , όπου οι μαθητές μπορούν να γράψουν θετικές σκέψεις, μηνύματα ενθάρρυνσης και εμπειρίες που σχετίζονται με τον εκφοβισμό, προάγοντας την αίσθηση της κοινότητας και της αμοιβαίας υποστήριξης.
5.Οι μαθητές σε ένα ψηφιακό padlet απεικονίζουν και γράφουν μικρές ιστορίες -περιπτώσεις εκφοβισμού και τις επιπτώσεις τους στα θύματα. Έπειτα καλούνται να προτείνουν λύσεις ή να αλλάξουν την πορεία της ιστορίας για να βοηθήσει τους χαρακτήρες να καταπολεμήσουν τον εκφοβισμό. Όλες οι ιστορίες που δημιουργήθηκαν συνεργατικά θα μπουν σε ένα ηλεκτρονικό βιβλίο. Σας παραθέτουμε το σύνδεσμο : https://padlet.com/theledzepel/bullying-stories-7n1jp79ngpvx8k7j
6.Δημιουργία Κώδικα Δεοντολογίας της τάξης: Οι μαθητές όλων των χωρών συνεργάστηκαν για να αναπτύξουν έναν ηθικό κώδικα για την τάξη ή το σχολείο, τονίζοντας τη σημασία της ακεραιότητας και της υπεύθυνης συμπεριφοράς στην κοινότητα και τον αποτύπωσαν σε ψηφιακό πόστερ.
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Θεοδοσίου Μαρίνα, Φούνκογλου Πετρούλα, Κασμά Κωνσταντίνα & Αλωνιστιώτη Ελβίρα.
Η ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΟΥ ΙΔΡΥΜΑΤΟΣ ΕΥΓΕΝΙΔΟΥ
ΣΤΟ 3ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΚΟΡΙΝΘΟΥ
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Θεοδοσίου Μαρίνα
Συμμετέχουσες Εκπαιδευτικοί: Αλωνιστιώτη Ελβίρα, Κασμά Κωνσταντίνα, Φούνκογλου Πετρούλα
Ως φίλοι και μέλη της Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος Ευγενίδου, ξεκίνησε η φετινή συνεργασία μας με τρία πολύ ενδιαφέροντα εκπαιδευτικά προγράμματα.
Οι μαθητές/τριες της Β’ τάξης συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα « Ψηφιακή ξενάγηση στη Βιβλιοθήκη», μία μοναδική εμπειρία γνώσης.
Ακολούθως, οι μαθητές/τριες του Ε2 τμήματος συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διαδίκτυο, Βιβλιοθήκες και Fake πληροφόρηση» , ένα πρόγραμμα δομημένο με βάση τα διεθνή πρότυπα Πληροφορικής Παιδείας (Information Literacy Standars).
Τέλος, οι μαθητές/τριες του ΣΤ2 τμήματος συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πάμε στον πλανήτη Άρη;» με την επιστημονική υποστήριξη του Πλανηταρίου, στη διάρκεια του οποίου, είχαν την «τιμή » να συζητήσουν με τον Δρα Μάνο Κιτσώνα, Διευθυντή του Πλανηταρίου, ο οποίος ανέλυσε περαιτέρω ζητήματα σχετικά με τον «Κόκκινο πλανήτη» και απάντησε σε ερωτήματα και απορίες. Ήταν όλοι/ες πολύ «γοητευμένοι» από την πρώτη τους επαφή με τις επιστήμες της Αστρονομίας-Διαστημικής.
Ιδιαίτερη εντύπωση τους έκανε το εκτυπωτικό μηχάνημα μοναδικής χρησιμότητας για «μη βλέποντες» με τη μέθοδο Braille,που γνώριζαν ήδη, έχοντας συμμετάσχει σε πρόσφατη πολύπλευρη δράση.
Θερμές ευχαριστίες στον Υπεύθυνο των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της Βιβλιοθήκης, κ. Κουρουβακάλη Δημήτριο για τη φιλοξενία ,τον άριστο σχεδιασμό/συντονισμό και την άρτια ψηφιακή και μη, ξενάγηση στους χώρους της Βιβλιοθήκης, καθώς και για την τιμητική συμμετοχή τον Διευθυντή του Πλανηταρίου Δρα Κιτσώνα Μάνο, με μεγάλη ευρύτητα γνώσεων , ο οποίος μας υποσχέθηκε μία ελεύθερης χρονικής επιλογής μας ιδιαίτερη ξενάγηση στα « άδυτα» του Πλανηταρίου, της ήδη εξαιρετικής πρώτης επαφής μας.
Εκπαιδευτικό Πρόγραμμα Educardia
Τάξεις: Α’2 ΚΑΙ Στ’1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα, Χριστοπούλου Σοφία, Πανταζή Σοφία , Ευφροσύνη Φούζα
Η εκπαίδευση του μυαλού, χωρίς την εκπαίδευση της καρδιάς, δεν είναι εκπαίδευση.
Αριστοτέλης
Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Educardia πραγματοποιείται στο σχολείο μας κατά την τρέχουσα σχολική χρονιά από τις τάξεις Α’2 και Στ’1,δίνοντας μια σημαντική ευκαιρία στα παιδιά να αναπτύξουν δεξιότητες οι οποίες θα συμβάλλουν στην προσωπική τους ευημερία και θα τα εξοπλίσει με τα εργαλεία που χρειάζονται για να αντιμετωπίσουν τις προκλήσεις της ενήλικης ζωής,
Το έργο EduCardia αφορά ένα πρόγραμμα Erasmus+ και εκτελείται υπό την επίβλεψη του Ιδρύματος Κρατικών Υποτροφιών (ΙΚΥ). Συντονίζεται από τη Σχολή Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, ενώ στο έργο συμμετέχουν εταίροι από το Πανεπιστήμιο της Βαρκελώνης (Παιδαγωγικό τμήμα), το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου, το Πανεπιστήμιο της Σουτσεάβα (Παιδαγωγικό τμήμα) και το RIEEB (Red Internacional de Educación Emocional y Bienestar) που αποτελεί φορέα ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχετικά με τη συναισθηματική εκπαίδευση μαθητών.
Σκοπός του Educardia είναι να υποστηρίξει τους εκπαιδευτικούς στην εκτίμηση των συναισθηματικών χαρακτηριστικών των μαθητών τους και του κλίματος συνεργατικότητας εντός της τάξης.
Στο πλαίσιο του έργου EduCardia έχουν αναπτυχθεί εργαλεία αξιολόγησης των συναισθηματικών και κοινωνικών δεξιοτήτων των μαθητών με τη χρήση εργαλείων πληροφορικής. Συγκεκριμένα έχει αναπτυχθεί το εργαλείο EmoSociograms το οποίο επιτρέπει στον εκπαιδευτικό μέσω μιας σειράς ερωτηματολογίων να καταγράψει τις συναισθηματικές και κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών με στόχο τη βελτίωση τους μέσω των προτεινόμενων, οργανωμένων δραστηριοτήτων που θα πραγματοποιηθούν εντός της σχολικής τάξης.
……..ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ – 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Συνεργασία Α’ 2 και Στ’ 1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί : Τζίνη Νικολέττα, Χριστοπούλου Σοφία
Στίχοι: Νίκος Βελιώτης
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.
Στο σχολείο μας εγκαινιάστηκε φέτος μια νέα δράση. Ο θεσμός της «υιοθεσίας» των μαθητών της Α΄2 τάξης από τους μαθητές της ΣΤ΄1 τάξης. Στόχος μέσω της υιοθεσίας η εύκολη προσαρμογή και ένταξη των μικρών μαθητών στη σχολική κοινότητα, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ όλων των μαθητών, η καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων, της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος και της Παγκόσμιας Ημέρας ΑμεΑ ( 3 Δεκεμβρίου )πραγματοποιήσαμε μια νέα δράση συνεργασίας.
Μιλήσαμε και γνωρίσαμε τη Νοηματική γλώσσα, τη φυσική γλώσσα των Κωφών, δηλαδή τη δυνατότητά που έχουν να βλέπουν και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσω της όρασης. Τονίσαμε ότι οι Κωφοί χρησιμοποιούν την τη Νοηματική Γλώσσα για να καλύψουν τις ίδιες επικοινωνιακές ανάγκες με αυτές των ακουόντων ανθρώπων. Για να εκφράσουν δηλαδή επιθυμίες, ερωτήματα, απορίες, εντολές για να δώσουν πληροφορίες από πρακτικές μέχρι και αφηρημένες έννοιες.
Έχει αναγνωριστεί νομικά ως επίσημη γλώσσα των Κωφών για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην Ελλάδα από το 2000. Εκτιμάται ότι χρησιμοποιείται από περίπου 40.000 νοηματιστές.
Εξηγήσαμε ότι δεν είναι διεθνής γλώσσα ,γιατί κάθε χώρα αναπτύσσει τη δική της νοηματική γλώσσα με διαφορετικά νοήματα και διαφορετικό αλφάβητο. Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά αλλά και πολλές διαφορές.
Μέσω του Βιντεοπροβολέα επισκεφθήκαμε τη σελίδα του online Λεξικού Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και δείξαμε τον τρόπο επικοινωνίας των Κωφών . Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να την σπουδάσουν και ανέφεραν ότι στην τηλεόραση πολλές φορές έχουν δει νοηματιστές να παρουσιάζουν τις ειδήσεις.
Τα πρωτάκια μέσα από το παιχνίδι της κρεμάλας βρήκαν τον ακρογωνιαίο λίθο της συγκεκριμένης γιορτής, την «αγάπη» και με αφετηρία αυτή συζήτησαν στην τάξη πάνω στο θέμα της αναπηρίας ,ενημερώθηκαν ποια άτομα είναι ανάπηρα και προβληματίστηκαν με τον τρόπο που ζουν την καθημερινότητά τους. Ύστερα γνώρισαν τη μέθοδο BRAILLEμέσω της οποίας μπορούν και οι τυφλοί να διαβάζουν και δοκίμασαν και εκείνα να διαβάσουν με τη μέθοδο αυτή ( το καπάκι από ένα μπουκάλι γάλα ). Στη συνέχεια γνώρισαν τη νοηματική γλώσσα , συζήτησαν για την ανάγκη χρήσης της και δοκίμασαν να επικοινωνήσουν τη λέξη αγάπη.
Τα Εκτάκια από την άλλη είχαν την ευκαιρία να διαβάσουνκαι το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου : Φένια η αγαπημένη των ήχων. Ένα πολύ τρυφερό κείμενο με βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό μήνυμα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και εναλλάξ «μπήκαν» στη θέση της Φένιας κλείνοντας τα μάτια τους με μαντίλι και προσπαθώντας να αντιληφθούν τον κόσμο μόνο με τους ήχους αλλά «μπήκαν» και στη θέση του οδηγού και φροντιστή της Φένιας. Πράγματα αυτονόητα για τους άλλους , είναι για τη Φένια δύσκολα και απαιτούν προσπάθεια.
Έτσι «μπαίνοντας» για λίγο στη θέση του άλλου, τα παιδιά μαθαίνουν να νοιάζονται, να συναισθάνονται.
Τέλος και οι δύο τάξεις έμαθαν να «τραγουδούν» στη Νοηματική , το τραγούδι «Να μ’ αγαπάς» του Παντελή Θαλασσινού και το αφιέρωσαν σε εκείνα τα παιδιά που η καθημερινότητά τους περιλαμβάνει περισσότερες δυσκολίες.
ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία
Στα πλαίσια του προγράμματος EDUCARDIA και της συνεργασίας της Πρώτης ( Α’ 2 )
Και της έκτης ( Στ’ 1 ) τάξης, μέσα σε ατμόσφαιρα γιορτινή, ζεστή και χαρούμενη γράψαμε το γράμμα μας στον Αη Βασίλη.
Τα Εκτάκια υποδέχτηκαν στην αίθουσά τους τα Πρωτάκια , με μουσική και χριστουγεννιάτικα τραγούδια, φορώντας τους σκούφους του Αη Βασίλη και προσφέροντας στους μικρούς τους φίλους σοκολατένιες λιχουδιές.
Στόχος μας τα Εκτάκια μας να βοηθήσουν τα πρωτάκια μας να συντάξουν και να γράψουν τα γράμματά τους στον γελαστό και γενναιόδωρο Άγιο . Παρακάλεσαν τον Άγιο να φέρει όχι μόνο παιχνίδια αλλά και αγάπη, υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο. Να σταματήσουν οι πόλεμοι και τα παιδιά να ξαναβρούν το χαμόγελό τους και την ανεμελιά τους. Στόλισαν με ζωγραφιές τα γράμματά τους και έστειλαν την αγάπη τους στον Άγιο.
Στο τέλος έριξαν τα γράμματά τους στο γιορτινό γραμματοκιβώτιο με χαρά, ελπίδα και προσμονή.
Αποχαιρετιστήκαμε με αγκαλιές και φιλιά, ευχηθήκαμε Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2025 και υποσχεθήκαμε να ξανασυναντηθούμε για νέες δράσεις.
ΣΥΜΜΕΤΟΧΗ ΣΤΟΝ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΑΚΤΩΝ
ΔΙΟΡΓΑΝΩΣΗ HELMEPA
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Θεοδοσίου Μαρίνα , Αλωνιστιώτη Ελβίρα
Φούνκογλου Πετρούλα
Νοέμβριος 2024
Με σύμμαχο τον καλό καιρό ,στις 5 Νοεμβρίου 2024, οι μαθητές /τριες των τμημάτων Β1, Β2,ΣΤ2 συμμετέχοντας στην εκστρατεία του Παγκόσμιου Εθελοντικού Καθαρισμού Ακτών με διοργανώτρια τη HELMEPΑ,εξόρμησαν έχοντας μεγάλη περιβαλλοντική ευαισθησία για μία βιωματική δράση καθαρισμού στην ευρύτερη δυτική παραλία Κορίνθου «Καλάμια» μέχρι την υφιστάμενη πεζογέφυρα στην εκβολή του ρέματος «Ξηριά» και περιμετρικά του σχολείου, σημειώνοντας ότι η συγκεκριμένη οριοθέτηση έγινε για πρώτη φορά, αποδεικνύοντας έμπρακτα τη στήριξή τους μαζί με τις εκπαιδευτικούς τους στην τόσο σπουδαία αυτή οικολογική δράση και τώρα πλέον ως ισχυροί πομποί του μηνύματος για την προστασία του περιβάλλοντος.
Συνέχεια της δράσης είναι η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών στο εκπαιδευτικό ηλεκτρονικό πρόγραμμα « Το Πλαστικό μου Αποτύπωμα: Μαθαίνω – Δρω – Αλλάζω» με σκοπό την παρατήρηση και την μείωση του δικού μου πλαστικού αποτυπώματος στην καθημερινότητα.
Αρωγός σε αυτή ,όπως πάντα, ο Αντιδήμαρχος Καθαριότητας του Δ. Κορινθίων κ. Πούλος Αντρέας και τον ευχαριστούμε για άλλη μία φορά.
Θερμές ευχαριστίες στον κ. Τζαναβάρη Σταύρο, Τοπογράφο Μηχανικό ,που μας χάρισε καταπληκτικά πανοραμικά πλάνα, που αναδεικνύουν τη δράση μας και το σχολείο μας προσθέτοντάς του μία ακόμη ξεχωριστή ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗ δράση.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΡΩΤΩΝ ΒΟΗΘΕΙΩΝ : KIDS SAVE LIVES !
H ΣΤ΄τάξη του 3ου δημοτικού σχολείου Κορίνθου συμμετείχε με επιτυχία στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων του KIDS SAVE LIVES, την Τρίτη 15 Οκτωβρίου 2024, από τις 9:00π.μ. έως τις 11:00π.μ. Στο πλαίσιο των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων του Υπουργείου Παιδείας, το Εργαστήριο Δεξιοτήτων του KIDS SAVE LIVES, στόχο έχει την εκπαίδευση μαθητών/-τριών στην ΚΑΡΠΑ και τις Πρώτες Βοήθειες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες αφού παρακολούθησαν ενημερωτικά βίντεο και χρήσιμες συμβουλές από το διαδικτυακό webinar , στη συνέχεια συμμετείχαν βιωματικά σε πρακτικές συμβουλές πρώτων βοηθειών από την εκπαιδευτικό φυσικής αγωγής του σχολείου μας , την κυρία Μαυραγάνη Ελένη.



Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί : Τζίνη Νικολέττα και Αλωνιστιώτη Ελβίρα-Μαρία.