Εικαστικός, Καλλιτεχνικός Ανασχεδιασμός
Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί: Μαυραγάνη Ελένη, Τόγια Μαργαρίτα, Φούζα Έφη, Δήμος Βλάσσης, Τζίνη Νίκη
Η ομάδα για το Σχέδιο Δράσης: «Εικαστικός, Καλλιτεχνικός Ανασχεδιασμός και Διάκοσμος περιβάλλοντος χώρου» ολοκλήρωσε και φέτος το έργο της. Η δράση αφορούσε την απεικόνιση παραστάσεων, μέσα από διαθεματικές δραστηριότητες που αφορούν στη Γλώσσα ,στα Μαθηματικά ,στην Ιστορία , τη Γυμναστική που θα χρησιμεύσουν σαν εποπτικό υλικό και κομμάτι της σχολικής εμπέδωσης και χώρο παιχνιδιού. Έτσι γίνεται ο εμπλουτισμός της εικαστικής πραγματικότητας (εξοικείωση των μαθητών από τη μικρή ηλικία με την εισαγωγή εικαστικών μορφών από την αρχαία και σύγχρονη εποχή), με τη συμμετοχή των μαθητών στη διαμόρφωση του χώρου, έτσι ώστε να οικειοποιηθούν το περιβάλλον, να μπουν στην αρχή της συνεργατικότητας, του κοινού έργου και στόχου για τη διαμόρφωση του ομαδικού πνεύματος και του σεβασμού του περιβάλλοντος στο οποίο ζουν. Επίσης ενισχύεται η αθλητική αγωγή με τον εμπλουτισμό και την ανανέωση των παιδικών παιχνιδιών στο προαύλιο.
Εικαστικός ,Καλλιτεχνικός Ανασχεδιασμός του σχολείου μας
Στο πλαίσιο της Δράσης «Αισθητικός και Καλλιτεχνικός ανασχεδιασμός του σχολείου» για την αξιολόγηση της σχολικής μονάδας του 3ου Δημοτικού σχολείου Κορίνθου, πραγματοποιήθηκαν οι εξής παρεμβάσεις:
- Ζωγραφικές απεικονίσεις με θέματα από τη μυθολογία της Κορίνθου (Βελλερεφόντης και Χίμαιρα, αντίγραφο από αρχαίο ελληνικό αγγείο), της Οδύσσειας, (το καράβι του Οδυσσέα με τον Ποσειδώνα, τον ορκισμένο εχθρό απέναντι του),τους άθλους του Ηρακλή,(εικαστική διασκευή από την χαλκογραφία «Κέρβερος και Ηρακλής» από τον AntonioTempesta. Ιταλία, Φλωρεντία 16ος αιώνας) και την Ήρα απέναντι(Ηρακλής =Κλέος της Ήρας), μια εικαστική διασκευή από το άγαλμα της Ήρας που βρίσκεται στο Λούβρο. (The Campana Hera, a 2nd century Roman copy of a Hellenistic original. Louvre, Paris)
Οι απεικονίσεις έγιναν στο πλαίσιο του αναλυτικού προγράμματος της ύλης των τάξεων, ώστε να λειτουργούν και ως εποπτικό υλικό. Με ξεκίνημα το καράβι του Οδυσσέα και των συντρόφων του στην θαλασσοταραχή που αναπαραστήσαμε, παίρνοντας έμπνευση από την απεικόνιση του Γ.Κόρδη στη Φιλοσοφική σχολή της Αθήνας, συνεχίσαμε με το ίδιο ύφος και τις υπόλοιπες ζωγραφιές. Από αυτές εμπνεύστηκε και μια μαθήτρια της ΣΤ΄τάξης και δημιούργησε με το ίδιο ύφος και τη γοργόνα.
- Δημιουργία παιδικών απεικονίσεων στο προαύλιο του σχολείου με θέμα την «καλημέρα» που λέμε σε όποιον εισέρχεται στο σχολικό χώρο. Τον στολισμό της «καλημέρας» ανέλαβαν οι ίδιοι οι μαθητές. Κάθε γράμμα της καλημέρας έχει ζωγραφιές που αρχίζουν από αυτό το γράμμα προς διευκόλυνση των μικρών μας μαθητών της Α΄τάξης στην εκμάθηση της Ανάγνωσης και γραφής.
- Συνθήματα για την ειρήνη, την ευγενή άμιλλα και τον αθλητισμό, συνθήματα στα αγγλικά, στίχους από την Οδύσσεια, υψομετρητή- καμηλοπάρδαλη και παιδικές απεικονίσεις για τα μικρότερα παιδιά.
- Απεικόνιση του Βελλερεφόντη με τον Πήγασο που σκοτώνει την Χίμαιρα, τοπικού ήρωα σε εσωτερικό τοίχο του σχολείου, εικαστική διασκευή από αρχαίο αγγείο.
- Ο Πήγασος στον πλάγιο εξωτερικό τοίχο του σχολείου από την ομάδα UrbanAct.
Η απεικόνιση αυτή είναι μια εικαστική διασκευή του αγάλματος του Γάλλου γλύπτη Αντουάν Κουαζεβό που φτιάχτηκε το 1702 με τίτλο: «Η φήμη του βασιλιά ιππεύει τον Πήγασο.» Ανατέθηκε το 1699 για τη διακόσμηση του πάρκου Marly, μεταφέρθηκε το 1719 στην είσοδο των Κήπων Tuileries.
Ο Αντουάν Κουαζεβό, γεννήθηκε στη Λυών στις 29 Σεπτεμβρίου 1640 και πέθανε στο Παρίσι στις 10 Οκτωβρίου 1720. Υπήρξε από τους διαπρεπέστερους γλύπτες της εποχής του μπαρόκ και επίσημος γλύπτης του Λουδοβίκου ΙΔ΄.)
- Στολισμός του εξωτερικού χώρου με τις φιγούρες από το παλιό, αγαπημένο αναγνωστικό ,την Άννα ,τον Μίμη, τον Ρήγα, την Ευτυχία για να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νεώτεροι!
- Στον χώρο του Κυλικείου βρίσκεται σε εξέλιξη η απεικόνιση ενός αμφορέα που κοσμείται με τη μορφή του Διονύσου που κρατά έναν Κύλικα, λέξη από την οποία προήλθε και η λέξη Κυλικείο. Δίπλα βρίσκεται το κέρας της Αμάλθειας από το οποίο ο Δίας στην Κρήτη που κρυβόταν από τον πατέρα του Κρόνο, ζητούσε ό,τι φαγητό επιθυμούσε και παρουσιαζόταν.
Η δράση μας θα συνεχιστεί και φέτος με φρέσκες ιδέες στην ίδια θεματολογία και πολλή όρεξη !! Ευελπιστούμε να φτιάξουμε ένα σχολείο χαρούμενο και δημιουργικό, για τους μαθητές ,τους δασκάλους ,τους γονείς, ένα στολίδι για την πόλη μας.