Εκπαιδευτική Εκδρομή της Α’ Τάξης στο Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας
Την Τρίτη 4 Μαρτίου, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2 επισκέφθηκαν το Μουσείο Γουλανδρή Φυσικής Ιστορίας στην Αθήνα για να παρακολουθήσουν ένα ενδιαφέρον εκπαιδευτικό πρόγραμμα ξενάγησης. Η ξεναγός μας μίλησε για την ιστορία του Μουσείου και τον ιδρυτή του, ενώ μας ενημέρωσε ότι τα ζώα που εκτίθενται είναι βαλσαμωμένα. Στη συνέχεια, περιηγηθήκαμε στους χώρους του Μουσείου και είδαμε αναπαραστάσεις διαφόρων φυσικών οικοτόπων, όπως της άγριας ζούγκλας, του βουνού, της πεδιάδας και της θάλασσας, μαζί με τα αντίστοιχα ζώα που ζουν σε κάθε έναν από αυτούς. Οι μαθητές ενθουσιάστηκαν, καθώς πολλά από τα ζώα τα έβλεπαν για πρώτη φορά από κοντά! Η εκδρομή ήταν μια μοναδική εμπειρία που εμπλούτισε τις γνώσεις τους και τους προσέφερε πολλές νέες εντυπώσεις. Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Αναστασία και Χριστοπούλου Σοφία |
Επίσκεψη της Α’ Τάξης στη Σχολή Καλών Τεχνών «Lab2art» στην ΚόρινθοΤην Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2025, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α’ τάξης επισκέφτηκαν τη Σχολή Καλών Τεχνών «Lab2art» στην Κόρινθο για να παρακολουθήσουν ένα ενδιαφέρον πρόγραμμα γύρω από τον πηλό. Η υπεύθυνη της σχολής μας υποδέχτηκε με μεγάλη χαρά και μας ξενάγησε στον χώρο, παρουσιάζοντας τις εγκαταστάσεις και το έργο της σχολής. Στη συνέχεια, μας μίλησε για τον πηλό, εξηγώντας από τι είναι φτιαγμένος και πώς τον συναντάμε στην καθημερινότητά μας. Τα παιδιά, με ενθουσιασμό και περιέργεια, συμμετείχαν σε μια δημιουργική δραστηριότητα: έφτιαξαν αποκριάτικες μάσκες, στο πλαίσιο των εορτών του Καρναβαλιού. Η διαδικασία ήταν γεμάτη διασκέδαση και μάθηση, καθώς οι μαθητές δούλεψαν με τον πηλό με παιγνιώδη τρόπο, αναπτύσσοντας τη φαντασία και τις δεξιότητές τους. Μετά την ολοκλήρωση της δημιουργίας τους, οι μάσκες χρειάστηκε να στεγνώσουν και να ψηθούν, και αφού ολοκληρώθηκε αυτή η διαδικασία, οι μαθητές τις ζωγράφισαν στο σχολείο με τη δική τους καλλιτεχνική πινελιά. Η εμπειρία αυτή ήταν μοναδική και όλοι οι μαθητές ενθουσιάστηκαν με τη δημιουργική διαδικασία και τη δυνατότητα να μάθουν για την τέχνη του πηλού! Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Αναστασία και Χριστοπούλου Σοφία
|
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Διατροφική Αγωγή» (Κέντρο Υγείας Κορίνθου)
Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025
ΤΑΞΕΙΣ: Α’2-Στ’1
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Χριστοπούλου Σοφία, Τζίνη Νικολέττα

Μια ξεχωριστή και…θρεπτική εκδρομή!
ΤΑΞΗ Α’
Υπεύθυνοι Εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Αναστασία, Χριστοπούλου Σοφία
……..ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΝΑ ΑΓΑΠΑΣ ΤΟΥΣ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΛΗΨΗΣ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΑΜΕΑ – 3 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ
Συνεργασία Α’ 2 και Στ’ 1
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί : Τζίνη Νικολέττα, Χριστοπούλου Σοφία
Στίχοι: Νίκος Βελιώτης
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
Ν’ αγαπάς τα βουνά και τα πέλαγα,
τους γνωστούς και τους άγνωρους τόπους,
τα πουλιά, τα λουλούδια, τα σύννεφα,
και πολύ ν’ αγαπάς τους ανθρώπους.
Στο σχολείο μας εγκαινιάστηκε φέτος μια νέα δράση. Ο θεσμός της «υιοθεσίας» των μαθητών της Α΄2 τάξης από τους μαθητές της ΣΤ΄1 τάξης. Στόχος μέσω της υιοθεσίας η εύκολη προσαρμογή και ένταξη των μικρών μαθητών στη σχολική κοινότητα, η βελτίωση των σχέσεων μεταξύ όλων των μαθητών, η καλλιέργεια των κοινωνικών δεξιοτήτων, της ενσυναίσθησης και της υπευθυνότητας.
Στα πλαίσια αυτού του προγράμματος και της Παγκόσμιας Ημέρας ΑμεΑ ( 3 Δεκεμβρίου )πραγματοποιήσαμε μια νέα δράση συνεργασίας.
Μιλήσαμε και γνωρίσαμε τη Νοηματική γλώσσα, τη φυσική γλώσσα των Κωφών, δηλαδή τη δυνατότητά που έχουν να βλέπουν και να αντιλαμβάνονται τον κόσμο μέσω της όρασης. Τονίσαμε ότι οι Κωφοί χρησιμοποιούν την τη Νοηματική Γλώσσα για να καλύψουν τις ίδιες επικοινωνιακές ανάγκες με αυτές των ακουόντων ανθρώπων. Για να εκφράσουν δηλαδή επιθυμίες, ερωτήματα, απορίες, εντολές για να δώσουν πληροφορίες από πρακτικές μέχρι και αφηρημένες έννοιες.
Έχει αναγνωριστεί νομικά ως επίσημη γλώσσα των Κωφών για εκπαιδευτικούς σκοπούς στην Ελλάδα από το 2000. Εκτιμάται ότι χρησιμοποιείται από περίπου 40.000 νοηματιστές.
Εξηγήσαμε ότι δεν είναι διεθνής γλώσσα ,γιατί κάθε χώρα αναπτύσσει τη δική της νοηματική γλώσσα με διαφορετικά νοήματα και διαφορετικό αλφάβητο. Υπάρχουν κοινά χαρακτηριστικά αλλά και πολλές διαφορές.
Μέσω του Βιντεοπροβολέα επισκεφθήκαμε τη σελίδα του online Λεξικού Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας και δείξαμε τον τρόπο επικοινωνίας των Κωφών . Τα παιδιά εξέφρασαν την επιθυμία να την σπουδάσουν και ανέφεραν ότι στην τηλεόραση πολλές φορές έχουν δει νοηματιστές να παρουσιάζουν τις ειδήσεις.
Τα πρωτάκια μέσα από το παιχνίδι της κρεμάλας βρήκαν τον ακρογωνιαίο λίθο της συγκεκριμένης γιορτής, την «αγάπη» και με αφετηρία αυτή συζήτησαν στην τάξη πάνω στο θέμα της αναπηρίας ,ενημερώθηκαν ποια άτομα είναι ανάπηρα και προβληματίστηκαν με τον τρόπο που ζουν την καθημερινότητά τους. Ύστερα γνώρισαν τη μέθοδο BRAILLEμέσω της οποίας μπορούν και οι τυφλοί να διαβάζουν και δοκίμασαν και εκείνα να διαβάσουν με τη μέθοδο αυτή ( το καπάκι από ένα μπουκάλι γάλα ). Στη συνέχεια γνώρισαν τη νοηματική γλώσσα , συζήτησαν για την ανάγκη χρήσης της και δοκίμασαν να επικοινωνήσουν τη λέξη αγάπη.
Τα Εκτάκια από την άλλη είχαν την ευκαιρία να διαβάσουνκαι το βιβλίο της Γιώτας Αλεξάνδρου : Φένια η αγαπημένη των ήχων. Ένα πολύ τρυφερό κείμενο με βαθιά ανθρώπινο και συγκινητικό μήνυμα.
Τα παιδιά χωρίστηκαν σε δύο ομάδες και εναλλάξ «μπήκαν» στη θέση της Φένιας κλείνοντας τα μάτια τους με μαντίλι και προσπαθώντας να αντιληφθούν τον κόσμο μόνο με τους ήχους αλλά «μπήκαν» και στη θέση του οδηγού και φροντιστή της Φένιας. Πράγματα αυτονόητα για τους άλλους , είναι για τη Φένια δύσκολα και απαιτούν προσπάθεια.
Έτσι «μπαίνοντας» για λίγο στη θέση του άλλου, τα παιδιά μαθαίνουν να νοιάζονται, να συναισθάνονται.
Τέλος και οι δύο τάξεις έμαθαν να «τραγουδούν» στη Νοηματική , το τραγούδι «Να μ’ αγαπάς» του Παντελή Θαλασσινού και το αφιέρωσαν σε εκείνα τα παιδιά που η καθημερινότητά τους περιλαμβάνει περισσότερες δυσκολίες.
ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΟΝ ΑΗ ΒΑΣΙΛΗ
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία
Στα πλαίσια του προγράμματος EDUCARDIAκαι της συνεργασίας της Πρώτης ( Α’ 2 )
Και της έκτης ( Στ’ 1 ) τάξης, μέσα σε ατμόσφαιρα γιορτινή, ζεστή και χαρούμενη γράψαμε το γράμμα μας στον Αη Βασίλη.
Τα Εκτάκια υποδέχτηκαν στην αίθουσά τους τα Πρωτάκια , με μουσική και χριστουγεννιάτικα τραγούδια, φορώντας τους σκούφους του Αη Βασίλη και προσφέροντας στους μικρούς τους φίλους σοκολατένιες λιχουδιές.
Στόχος μας τα Εκτάκια μας να βοηθήσουν τα πρωτάκια μας να συντάξουν και να γράψουν τα γράμματά τους στον γελαστό και γενναιόδωρο Άγιο . Παρακάλεσαν τον Άγιο να φέρει όχι μόνο παιχνίδια αλλά και αγάπη, υγεία και ειρήνη σε όλο τον κόσμο. Να σταματήσουν οι πόλεμοι και τα παιδιά να ξαναβρούν το χαμόγελό τους και την ανεμελιά τους. Στόλισαν με ζωγραφιές τα γράμματά τους και έστειλαν την αγάπη τους στον Άγιο.
Στο τέλος έριξαν τα γράμματά τους στο γιορτινό γραμματοκιβώτιο με χαρά, ελπίδα και προσμονή.
Αποχαιρετιστήκαμε με αγκαλιές και φιλιά, ευχηθήκαμε Καλά Χριστούγεννα και Ευτυχισμένο το 2025 και υποσχεθήκαμε να ξανασυναντηθούμε για νέες δράσεις.
Γιορτή φθινοπωρινών φρούτων
Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Χριστοπούλου Σοφία
Λίγο πριν το ημερολογιακό κλείσιμο του φθινοπώρου και λίγες μέρες αφότου καλωσορίσαμε επιτέλους το φθινόπωρο και στη χώρα μας διοργανώσαμε μια μικρή γιορτή για τα φθινοπωρινά φρούτα στην τάξη μας. Σκοπός μας ήταν να γνωρίσουμε τα φρούτα αυτής της εποχής, να τα αγγίξουμε, να τα μυρίσουμε και να τα εντάξουμε στη διατροφή μας και στις καθημερινές διατροφικές επιλογές μας.

Αποστολή αγάπης- WINCANCER
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία

ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΣ ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΟΣ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟΣ ΑΚΤΩΝ 2024
21 Σεπτεμβρίου – 30 Νοεμβρίου 2024
Στα πλαίσια του παγκόσμιου εθελοντικού καθαρισμού ακτών που συντονίζει η HELMEPA για 34η χρονιά, οι μαθητές των τμημάτων Α1, Α2 και Στ1 την Τρίτη 5 Νοεμβρίου 2024 συμμετείχαν στη δράση καθαρισμού της παραλίας Καλάμια στην Κόρινθο. Η δράση αυτή αφορά μια εκπαιδευτική πρωτοβουλία που έχει στόχο να ευαισθητοποιήσει τόσο τους μαθητές όσο και το κοινωνικό σύνολο για την προστασία του περιβάλλοντος και την καλλιέργεια του πνεύματος του εθελοντισμού. Επιπλέον, προσεγγίζει τους μαθητές ως μια ολότητα με δεξιότητες και ικανότητες προάγοντας τη συνεργασία και την καλλιέργεια της συλλογικότητας. Οι μαθητές και οι μαθήτριές μας εργάστηκαν ομαδοσυνεργατικά, σημειώνοντας τα πολύτιμα δεδομένα που συνέλεξαν σε δελτίο καταγραφής. Επιπλέον, με φαντασία και δημιουργικότητα ζωγράφισαν μπλουζάκια και έφτιαξαν πανό, εκφράζοντας με τον δικό τους τρόπο πώς μπορούμε να προστατέψουμε τις ακτές μας. Ολοκληρώνοντας τη δράση οι εκπαιδευτικοί σε συνεργασία με τους μαθητές άπλωσαν την «μπουγάδα» (τις μπλούζες με τα οικολογικά συνθήματα) στο προαύλιο του σχολείου, στέλνοντας με αυτόν τον τρόπο μηνύματα ελπίδας και αγάπης για τις θάλασσες και τις ακτές!
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί:
Παρασκευοπούλου Αναστασία
Χριστοπούλου Σοφία
Τζίνη Νικολέττα
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΚΑΛΟΣΥΝΗΣ
13 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Καλοσύνης την Τετάρτη 13 Νοεμβρίου 2024 οι μαθητές και οι μαθήτριες των τμημάτων Α1 και Α2επισκέφθηκαν το Ειδικό Δημοτικό Σχολείο Κορίνθου και συμμετείχαν σε πρόγραμμα συμπερίληψης. Στόχος αυτής της μέρας είναι να προωθήσει τις πράξεις καλοσύνης και την αλληλεγγύη βοηθώντας τους μαθητές μας να γίνουν ευσυνείδητοι και ευαίσθητοι ενήλικες. Τόσο η διευθύντρια όσο και το εκπαιδευτικό προσωπικό μάς υποδέχτηκαν με πολλή αγάπη και χαρά, μάς πρόσφεραν λιχουδιές και μάς ξενάγησαν στον χώρο του σχολείου. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δυο σχολείων σε μεικτές ομάδες εργάστηκαν αρμονικά και ζωγράφισαν καρδούλες με όμορφες ευχές φτιάχνοντας το δέντρο της καλοσύνης. Στη συνέχεια, συμμετείχαν με ενθουσιασμό σε αθλητικές δραστηριότητες, χόρεψαν με κέφι και χάρηκαν παίρνοντας μέρος σε ομαδικά παιχνίδια.
Μέσα σε μια χαρούμενη ατμόσφαιρα οι μαθητές και οι μαθήτριες του Ειδικού Σχολείου μας πρόσφεραν δωράκια και εμείς τους χαρίσαμε καρδούλες που είχαμε ετοιμάσει! Ήταν μια υπέροχη μέρα που μας δίδαξε τη δύναμη της καλοσύνης και την επίδραση που μπορεί να έχει στις ζωές μας!
Γιατί «η καλοσύνη γεννά πάντα μόνο καλοσύνη» Σοφοκλής
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Αναστασία και Χριστοπούλου Σοφία
Πρόγραμμα συνεργασίας Α’ και Στ’ τάξης
Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Τζίνη Νικολέττα και Χριστοπούλου Σοφία
Λουλούδια φυτεύω, το σχολείο ομορφαίνω!
Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Παρασκευοπούλου Αναστασία και Χριστοπούλου Σοφία
Στοχεύοντας στην καλλιέργεια της ομαδικότητας την Τρίτη 22 Οκτωβρίου 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α1 και Α2 τάξης με χαρά και ενθουσιασμό συνεργάστηκαν και φύτεψαν λουλούδια σε γλάστρες. Στη συνέχεια πότισαν τα λουλούδια και ανέλαβαν τη φροντίδα τους. Η αυλή μας έγινε ακόμα πιο όμορφη!!