Σχ. Έτος 2024-2025

Επίσκεψη Δημήτριου Χριστόπουλου
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Πουλή Αικατερίνη
Τμήμα: Γ’ 1

Μέσα στον μήνα Φεβρουάριο, είχαμε την τιμή να επισκεφτεί την τάξη μας ο αξιότιμος κύριος Δημήτριος Χριστόπουλος, πατέρας της κυρίας Σοφίας Χριστοπούλου, δασκάλας του σχολείου μας. Ο κύριος Δημήτρης υπήρξε αξιωματικός του Πολεμικού Ναυτικού και ναυπηγός, γι’ αυτό σχεδίασε τα πέντε αρματαγωγά του Πολεμικού Ναυτικού. Μετά τη συνταξιοδότησή του συνεχίζει να φτιάχνει καράβια, αλλά σε μικρογραφία…είχαμε την τύχη να δωρίσει στο σχολείο μας ένα ομοίωμα από το πασίγνωστο καράβι της μυθολογίας, την «Αργώ», μιας και στην Τρίτη Δημοτικού, φέτος, φοιτά η εγγονή του και μαθαίνουμε για την Αργοναυτική εκστρατεία! Κατά την επίσκεψή του, μίλησε στα παιδιά για τη δύσκολη δουλειά του ναυπηγού και μοιράστηκε μαζί μας κάποιες από τις εμπειρίες του! Τα παιδιά εις ένδειξιν της ευγνωμοσύνης τους, του ετοίμασαν δύο ευχαριστήριες κάρτες που τον συγκίνησαν ιδιαίτερα! Ένα χειροποίητο ευχαριστήριο δώρο του ετοιμάσαμε κ εκ μέρους όλου του 3ου Δημοτικού Σχολείο για την προσφορά του! Τον ευχαριστούμε και τον θαυμάζουμε!


Εκδρομή με παιχνίδια στη φύση
Υπεύθυνες τμημάτων
 Πουλή Αικατερίνη Γ΄1
Βελισσαρίου Αναστασία Γ΄2

 

Την Παρασκευή 7 Μαρτίου πραγματοποιήσαμε μια εκδρομή ψυχαγωγίας και άθλησης στο φυσικό περιβάλλον. Στο κτήμα Λεμπέση κοντά στο Ναύπλιο, μας υποδέχτηκε η ομάδα του Άγω edu και μας χάρισαν στιγμές διασκέδασης με ξεχωριστές μουσικοκινητικές δραστηριότητες και παιχνίδια συνεργασίας. Παίξαμε τοξοβολία, χάντμπολ, χορέψαμε, τραγουδήσαμε και στο τέλος βραβευτήκαμε για τη συμμετοχή μας. Γιατί αξία στον αθλητισμό έχει η συνεργασία και η συμμετοχή!

Επεράσαμε όμορφα, όμορφα, όμορφα…. κι επεράσαμε όμορφα και τούτη τη φορά!


Παγκόσμια Ημέρα Κατά του Σχολικού Εκφοβισμού
Τάξη: Γ’1
Υπεύθυνη τμήματος: Πουλή Αικατερίνη

 

Η 6η Μαρτίου είναι η καθιερωμένη παγκόσμια μέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, γι’ αυτό και αφιερώσαμε, σχεδόν όλη την ημέρα, συζητώντας πράγματα που απασχολούν τα παιδιά γύρω απ’ αυτό το θέμα. Μιλήσαμε για τις μορφές, τα αίτια και τους τρόπους αντιμετώπισης του σχολικού εκφοβισμού και μοιραστήκαμε διάφορες από τις προσωπικές μας εμπειρίες! Τέλος, φτιάξαμε τη δική μας αφίσα κατά του bullying,«ενώνοντας τα χέρια μας», τη θετική μας σκέψη και συναισθήματα για όσους έχουν βιώσει τον σχολικό εκφοβισμό!

 


Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς

Υπεύθυνες τμημάτων: Γ’ 1: Πουλή Κατερίνα

                                    Γ’ 2: Βελισσαρίου Αναστασία

Η αγκαλιά ηρεμεί…η αγκαλιά θεραπεύει….η αγκαλιά προσφέρει σιγουριά και ασφάλεια, προσφέρει καταφύγιο….
Σήμερα 21 Ιανουαρίου είναι η Παγκόσμια Ημέρα Αγκαλιάς και οι μαθητές της Γ’ τάξης μέσα από τις δράσεις τους «γιόρτασαν» αυτή την τόσο μικρή μα τρυφερή και απαραίτητη στη ζωή μας λέξη! Σας καλούν λοιπόν όλους να προσφέρετε απλόχερα την αγκαλιά σας όχι μόνο σήμερα….αύριο… μεθαύριο….μα παντοτινά….σε όσους αγαπάτε, νοιάζεστε και σε όσους το έχουν ανάγκη! Έτσι κι εμείς κάναμε τις δικές μας αγκαλιές…

              

                                 

       

Μια βόλτα στο Μουσείο
Υπεύθυνες τμημάτων:
Πουλή Αικατερίνη Γ’1
Βελισσαρίου Αναστασία Γ’2

 

Το πρώτο τρίμηνο, στο πλαίσιο του μαθήματος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, διαλέξαμε την ενότητα: Φροντίζω το περιβάλλον-Παγκόσμια τοπική και πολιτιστική κληρονομιά. Στόχοι του εργαστηρίου ήταν οι μαθητές να υιοθετήσουν σωστή συμπεριφορά και στάση κατά την επίσκεψή τους σε ένα μουσείο και έναν αρχαιολογικό χώρο, να κατανοήσουν την εκπαιδευτική αξία τους και να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της πολιτιστικής κληρονομιάς.

Αρχικά, οι μαθητές ενημερώθηκαν για τη θεματική ενότητα με την οποία θα ασχολούμασταν, έδωσαν τον τίτλο «Μια βόλτα στο Μουσείο», χωρίστηκαν σε ομάδες κι έφτιαξαν το δικό τους λογότυπο αλλά και μια σχετική αφίσα.

 

Ακολούθησε ένα φύλλο εργασίας με θέμα: «Τι είναι μουσείο για εμένα; », ώστε να έχουμε μια εικόνα για το πώς προσεγγίζουν οι μαθητές την έννοια του Μουσείου κατά την έναρξη του προγράμματος.

Αφού παρακολουθήσαμε απόσπασμα από την ταινία με τον MrBean(46) Art DISASTER | BeanMovie | FunnyClips | MrBean Official – YouTube, ο οποίος έχει αλλόκοτη συμπεριφορά και καταστρέφει έναν πίνακα σε ένα μουσείο, συζητήσαμε και τα παιδιά έφτιαξαν αφίσα με τους κανόνες και τα μέτρα που πρέπει να τηρούμε όταν επισκεπτόμαστε έναν τέτοιο χώρο.

Στις 15 Οκτωβρίου 2024, επισκεφτήκαμε το Αρχαιολογικό Μουσείο της Αρχαίας Κορίνθου, ώστε να δούμε και στην πράξη ό,τι είχαμε συζητήσει στην τάξη. Ύστερα, στην τάξη τούς δόθηκε ένα φύλλο εργασίας με τους Κούρους που «γνώρισαν» στο μουσείο και έμαθαν ότι τους είχαν « φυλακισμένους» και τέλος, τους ζητήθηκε να γράψουν έναν φανταστικό διάλογο ανάμεσα στα δύο αδέρφια.

Στις 19 Δεκεμβρίου 2024, επισκεφτήκαμε το GlobalArtsStudiosστην Κόρινθο, όπου παρακολουθήσαμε το πρόγραμμα: «Αν είχα ένα «Μουσείο« για το παιδικό βιβλίο». Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα, στο πρώτο μέρος είχε σκοπό να ξεναγήσει τα παιδιά στον κόσμο της ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑΣ και των παιδικών βιβλίων με ένα ευχάριστο και άκρως φανταστικό τρόπο, μέσα από μια εικαστική αλλά και ψηφιακή περιήγηση στα μεγαλύτερα έργα της παιδικής λογοτεχνίας. Αφού τα παιδιά ξεναγήθηκαν, δημιούργησαν τη δική τους ιστορία. Εμπνευσμένοι από τη μικρή αυτή ιστορία που έφτιαξαν εκεί τα παιδιά, αποφασίσαμε να την εμπλουτίσουμε και να τη συνεχίσουμε  στην τάξη, δημιουργώντας έτσι το δικό μας βιβλιοπαραμύθι! Οι μικροί μας «εικονογράφοι» και «συγγραφείς», δημιούργησαν τους δικούς τους φανταστικούς ήρωες και μετά από ψηφοφορία διαλέξαμε τους πιο ταιριαστούς με την ιστορία μας για την εικονογράφηση του παραμυθιού μας!

Στο δεύτερο μέρος ο εικαστικός Σωκράτης Λαμπρόπουλος, ξενάγησε τα παιδιά στο εργαστήρι του εικονογράφου μέσα από ζωγραφιέςβιβλίων σε ιστορικές εικονογραφήσεις. Έπειτα, οι μαθητές δημιούργησαν τη μορφή δύο προσώπων (άντρα και γυναίκας) υπό την καθοδήγησή του και το αποτέλεσμα ήταν εντυπωσιακό!

Επιπλέον, δόθηκε στους μαθητές ένα ακόμα φύλλο εργασίας που απεικονίζει ένα σύμπλεγμα αγαλμάτων: τον Μέγα Αλέξανδρο με τον φιλόσοφο Διογένη. Βρίσκεται στην δυτική παραλία «Καλάμια» της Κορίνθου και σκοπός ήταν τα παιδιά να αντιληφθούν ότι δεν είναι απαραίτητο τα αγάλματα να βρίσκονται  και να εκτίθενται αποκλειστικά σε κλειστούς χώρους, αλλά ότι η πολιτιστική μας κληρονομιά είναι διάχυτη και πρόσφορη σε όλους.

Στο τελευταίο εργαστήριο του τριμήνου, δόθηκε στα παιδιά ένα φύλλο εργασίαςγια να δούμε πώς προσεγγίζουν οι μαθητές την έννοια του Μουσείου κατά τη λήξητου προγράμματος με ανατροφοδότηση στην τάξη, αλλά καιγια την αξιολόγηση της εφαρμογής του Προγράμματος και της ανάπτυξης των δεξιοτήτων τους.


Φεστιβάλ Αγάπης
Υπεύθυνες τμημάτων:
Πουλή Αικατερίνη Γ’ 1
Βελισσαρίου Αναστασία Γ’ 2

 

Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου 2024 η Γ’ τάξη συμμετείχε στο Φεστιβάλ Αγάπης, που διοργανώθηκε απ’ το Ευθύμειο Κέντρο Κορίνθου, έξω από την Πινακοθήκη. Η δράση αυτή είχε σκοπό την ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής και μαθητικής κοινότητας αλλά και ευρύτερα της κοινωνίας  επί ζητημάτων ισότιμης πρόσβασης των ατόμων με αναπηρία. Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά άτομα με αναπηρία, να φτιάξουν γι’αυτούς κατασκευές και να τους χαρίσουν κάποιες απ’αυτές. Αφού τραγουδήσαμε, χορέψαμε, κατασκευάσαμε και κεραστήκαμε λιχουδιές, επιστρέψαμε χαρούμενοι στο σχολείο μας.